آموزش: آیکن مربعی شکلی که در صفحه‌ی ورود به ویندوز ۱۰ دیده‌اید، چیست؟

زمانی که وارد ویندوز ۱۰ سیستم خود می‌شوید، ممکن است یک آیکن مربعی‌شکل در صفحه‌کلید روی صفحه مشاهده کنید. این آیکن چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ جواب این سوال مطمئنا شما را متعجب خواهد کرد.

square icon on the Windows 10 sign-in screen

این آیکن، زمانی که در حال نوشتن رمز خود هستید، با هر فشار، صفحه‌کلید یا صفحه‌ی اعداد موجود بر روی صفحه را هایلایت می‌کند. برای مثال، اگر رمز شما ۱۲۳۴ باشد، زمانی‌که شما این شماره‌ها را وارد می‌کنید، روشن نمی‌شوند. آیکن مربعی در سمت چپ کلید عدد صفر صفحه‌‌ی اعداد و سمت چپ کلید فاصله در صفحه‌کلید قرار گرفته‌است. اگر از یک صفحه‌کلید مجزا و متصل به دستگاه استفاده کنید، این خصوصیت را نخواهیددید.
هایلایت کردن صفحه‌کلید یا صفحه‌ی اعداد، بازخوردی به کاربر می‌دهد، مبنی بر اینکه یک دکمه فشار داده‌شده‌است. با ترکیب شدن با صدا، با فشار دادن هر دکمه، حس جالبی مانند فشار دادن دکمه‌ی صفحه‌کلید واقعی را به شما میدهد. به هرحال ممکن است بعضی از افراد فکر کنند که اگر هنگام وارد کردن رمز، این هایلایت شدن غیرفعال باشد، امنیت بیشتری را به همراه خواهدداشت. حتی با اینکه می‌دانیم احتمالا خیلی از افراد، بهره‌ای از این ویژگی نخواهندبرد، از نظر ما، این خصوصیت، خصوصیت خوبی است.
شما هنگام ورود به ویندوز ۱۰ از این ویژگی استفاده می‌کنید؟ نظرات خودتان را برای ما بنویسید.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept