کورتانا اکنون میتواند ساعت جهانی را برای شما اعلام کند + مبادلات ارزی

 

کورتانا اکنون میتواند ساعت جهانی را برای شما اعلام کند + مبادلات ارزیمایکروسافت همچنین در حال پیشرفت و ارتقا در دستیار صوتی جدید خود کورتانا Cortana است و کاربران نیز هر روزه قابلیت های جدیدی از کورتانا پیدا می کنند. همین چندوقت پیش بود که کورتانا میتوانست چند اهنگ جدید بخواند و اکنون قابلیت جدیدی اضافه شده و شاید هم از قبل موجود بوده و ان قابلیت اعلام ساعت جهانی است.

فقط کافیست از کورتانا بپرسید : What time is it? و این دستیار صوتی ساعت حال حاضر را برای شما اعلام خواهد کرد. اگر چه هنوز نمیتواند ساعت را با صدای بلند اعلام کند و همین باعث میشود این ویژگی کمتر کاربردی باشد. حقیقتا اگر ساعت گوشی شما بروز است و یا اپدیت اول ویندوزفون ۸٫۱ را دریافت کرده اید، این قابلیت اضافی است چون در بعد از اپدیت اول ساعت از طریق وای فای کاملا بروز میماند.

اگر چه از این ویژگی میتوان استفاده های دیگری هم کرد و ان اینست که ما ساعت هر جایی از جهان یعنی کشورهای دیگر را از او بپرسیم. بطور مثال ما که در ایران هستیم بخواهیم ساعت کنونی برلین را بدانیم کورتانا ساعت دقیق را به ما نشان خواهد داد. این قابلیت میتواند در شرایط مختلف مفید واقع شود چون حتی شاید بتوان گفت که از راه اندازی یک برنامه ساعت جهانی نیز سریعتر پاسخگو است.

یکی دیگر از ویژگی ها که شاید ندانید اینست که کورتانا میتواند تبادل ارزی پول ها را هم حساب کند. بطور مثال شما ۴۵۶ هزار تومن دارید و میخواهید بدانید چند پوند یا چند دلار دارید کورتانا ان را برای شما حساب خواهد کرد.

برخی ویژگی ها پیش پا افتاده هستند و حتی شاید قدیمی. مثل همین ویژگی هایی که اعلام کردیم ولی همین ویژگی ها در کنار دیگر قابلیت ها این دستیار صوتی را هر چه پیشرفته تر و هر چه هوشمندتر میسازند و در اینده بهتر و بهتر میشود.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept