کارت حافظه SD مناسب برای گوشی لومیا خود انتخاب کنید

کارت حافظه SD مناسب برای گوشی لومیا خود انتخاب کنید

همانطور که میدانید تنوع گوناگونی در کارت حافظه میکرو اس دی MicroSD برای گوشی های لومیا وجود دارد در اینجا میخواهیم ببینیم چگونه یک کارت حافظه SD مناسب برای گوشی لومیا خود انتخاب کنیم.

اگر خیلی در این مورد نمیدانید؛ کارت حافظه خارجی Micro SD card کوچکترین نوع حافظه های فلش هستند که موجود هستند و مخصوص گوشی ها ساخته شده اند. اندازه انها به اندازه یک بند انگشت شماست و میتوان بر روی انها عکس – اهنگ – ویدیو و فایل های زیادی را ذخیره کرد.

زمانی که میخواهید یک کارت حافظه MicroSD خرید کنید دو گزینه متفاوت در پیش روی شما قرار دارد:

  • میزان حجم حافظه ان کارت
  • کلاس Class

خب گزینه اول که خیلی مشخص است و همه تقریبا با ان اشنا هستیم، کارت حافظه ها در حجم های ۵۱۲ مگابایت – ۱، ۲، ۴، ۸، ۱۶، ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و این اواخر نیز ۲۰۰ گیگابایت موجود هستند که بر اساس میزان فایل های خود میتوانید یکی از انها را انتخاب کنید.

اما گزینه دوم یعنی کلاس کارت حافظه Class نشان دهنده سرعت ان است. سرعت همه کارت های حافظه یکی نیست. کلاس ها بصورت ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ هستند که ۱۰ پرسرعت ترین انها و حداقل سرعتی که پشتیبانی میکند ۱۰ مگابایت بر ثانیه است.

گوشی های جدید لومیا همچون لومیا ۵۴۰ و لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL با فقط ۸ گیگابایت حجم داخلی می ایند و به احتمال خیلی زیاد نیازمند این هستید که یک کارت حافظه بر روی دستگاه قرار دهید و بر اساس میزان مصرف تان اگر شخص علاقه مند به بازی یا فیلمبرداری باشید ۳۲ گیگ یا ۶۴ گیگابایت و حتی در موارد ۱۲۸ گیگابایت مناسب شماست. خب حجم کارت حافظه که دلخواه و بر اساس میزان مصرف کاربر است اما سرعت ان چطور؟

کارت حافظه کلاس Class 10 مناسب علاقه مندان به بازی و عکسبرداری و فیلمبرداری

کارت حافظه SD مناسب برای گوشی لومیا خود انتخاب کنید

مسلما اگر میخواهید بازی های فوق العاده ویندوز فون را همچون بازی Halo: Spartan Strike انجام دهید نیاز خواهید داشت تا کارت حافظه ای تهیه کنید که با سرعت بالا بتواند اطلاعات را منتقل کند تا با مشکلی روبه رو نشوید. در مورد عکاسی و فیلمبرداری نیز همچنین باید سرعت ذخیره و انتقال بالا باشد.

کارت حافظه کلاس ۶ مناسب برای همه کاربران ویندوز فون

هر چند میتوان کارت های حافظه با کلاس های پایینتر را بر روی گوشی خود قرار دهید اما شدیدا توصیه میکنم برای اینکه روان بودن و سرعت ویندوز فون را از دست ندهید و گاهی با مشکل بالا نیامدن برنامه های روی SD کارت گوشی روبه رو نشوید از کارت کلاس ۶ به پایین استفاده نکنید و این کلاس و بالاتر ایده ال برای ویندوز فون داران است.

8 نظرات
  1. مهدی کاربر می گوید

    یک سوال .
    آیا بعد از اینکه sd رو عوض کردیم با رمریدر تو کامپیوتر بریم فولدر سیستمی مخفی wp system (یا شبیه همچین اسمی هست رو) از داخل مموری اول کلا تو دومی کپی کنیم، کل برنامه های نصب شده روی sd قبلی تو sd جدید هم اجرا میشن؟
    خیلی دوست دارم امتحان کنم ولی انقدر حجم برنامه هام زیاده( ۴ گیگ! ) وقت نکردم.
    به نظرتون جواب میده؟

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      بنظرم خیر
      ولی میتونید یه برنامه کوچک با حجم کم رو روی یه کارت حافظه دیگه امتحان کنید

      1. مهدي رحيمي کاربر می گوید

        ممنون
        اگه بعد از آپدیت به ویندوز ۱۰ بخوایم دانگرید به ۸٫۱ کنیم برنامه ها و فایل ها از بین میرن؟

        1. علی اکبری کاربر می گوید

          بله
          فعلا اپدیت نکنید بهتره

  2. مرتضی کاربر می گوید

    سلام عالیههه فقط این کارت حافظه رو چطوری تهیه کنیم راهنمایی کنید

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      همه مغازه های که لوازم جانبی گوشی میفروشن دارن

  3. حميد کاربر می گوید

    سلام
    رم من برنامه هاش بالا نمیاد
    گوشی پیغام میده که باید رم رو اسکن کنه،راهی هست برای درست شدنش؟یا باید فرمت شه؟

  4. متین کاربر می گوید

    سلام و درود
    خیلی ممنون بابت این مطلب عالیتون.
    من بعد از اینکه لومیا خریدم و زمانی که میخواستم رم گوشی قبلیم رو بندازم توی گوشی جدید،گوشیم پیغام میداد که رم باید فرمت بشه و من گزینه فرمت رو انتخاب میکردم ولی رم فرمت نمیشد و اصلا بالا نمیومد تا اینکه یجا خوندم گوشی های لومیا هر رمی رو نمیخونن!!! و نوشته بود که بهتره از رم های اروپایی استفاده بشه تا آسیایی!!
    به همین خاطر هنوز رمی براش نخریدم چون نمیدونم واقعا چه رمی مناسب لومیا ۵۳۵ هستش.
    اگر امکان داره راهنمایی کنید لطفا.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept