چگونه از ISO در عکاسی با شرایط نور کم استفاده کنیم ؟

چگونه از ISO در عکاسی در نور کم با لومیا استفاده کنیم ؟

عکاسی هنری است که میتوان در آن کاملا حرفه ای نبود ولی عکس هایی جالب و زیبا خلق کرد. لازم نیست حرفه ای ترین شخص در عکاسی شوید، بلکه میتوانید آموزش هایی را یاد بگیرید که بوسیله آنها عکاسی بسیار بهتر و کاربردی تری را انجام دهید. در سایت ویندوز آرنا نیز تصمیم گرفتیم برخی آموزش های مربوط به عکاسی را برای شما عزیزان قرار دهیم که با گوشی لومیا خود عکس های قشنگتری خلق کنید.

این بخش آموزش عکاسی برای گوشی ها لومیا که میخواهیم نحوه بهتر عکس گرفتن را یاد دهیم صرفا مخصوص گوشی های لومیا نیست، بلکه در این بخش تنظیمات و نکته های عکاسی را قرار میدهیم که در عکاسی با هر گوشی و با هر دستگاهی بدرد شما خواهند خورد. در این آموزش میخواهیم یاد بگیریم که چگونه از ISO در عکاسی در نور کم با لومیا استفاده کنیم؟

برنامه عکاسی ویندوز فون در حال حاضر Lumia Camera است و در آینده نیز با نام Windows Camera در ویندوز ۱۰ موبایل آن را خواهیم داشت. این برنامه عکاسی قابلیت های خیلی خوبی را هم برای کاربران معمولی و هم برای کاربران حرفه ای بهمراه دارد. شما میتوانید بدون دست زدن به هیچ گزینه ای عکس های حرفه ای بیاندازید یا اینکه خودتان بصورت دستی تنظیمات عکاسی از جمله سرعت شاتر Shutter Speed که در آموزش قبل آن را قرار دادیم یا ISO و White Balance و… را تنظیم کنید.

خب در اینجا به گزینه ISO میپردازیم و اینکه چگونه میتواند عکس های ما را در نور کم با کیفیت بهتری به ما بدهد. ISO میزان نوری که به سنسور دوربین میرسد تا تنظیم میکند و مقدار نوری که به سنسور میرسد باعث میشود که عکس نهایی نتیجه خوبی بدهد یا خیر.

کنترل سرعت حساسیت به نور یا ISO در عکاسی

چگونه از ISO در عکاسی در نور کم با لومیا استفاده کنیم ؟

ISO در جایی بدرد ما میخورد که نور صحنه کم باشد مخصوصا زمانی که کمی حرکت نیز در صحنه خود داشته باشیم. مقدار ISO از ۱۰۰ تا ۳۲۰۰ در برنامه کنونی لومیا ها قابل تغییر است. در چنین مکان هایی مقدار ISO را ۸۰۰ و حتی بالاتر قرار میدهیم. این بدین معنی است که دوربین اجازه نمیدهد تا شاتر مدت زمان زیادی باز باشد. در حالیکه در طول روزبا نور قوی ISO را از روی تنظیمات روی عدد ۱۰۰ قرار میدهیم.

چگونه از ISO در عکاسی در نور کم با لومیا استفاده کنیم ؟

اگر در این شرایط شما میخواهید از یک جسم متحرک که سریع حرکت میکند نیز عکاسی کنید، احتمالا میخواهید که سرعت شاتر را افزایش دهید که تصویر شی شما تار نشود. خب برای بهتر شدن نتیجه باید بتوانید نور محیط را کنترل کنید یا اینکه از فلش استفاده کنید. اگر نتوانید نور را کنترل کنید شاید نتوانید عکس خوبی از آن تهیه کنید.

چگونه از ISO در عکاسی در نور کم با لومیا استفاده کنیم ؟

خب یک گزینه دیگر را در اینجا با دوربین عکاسی لومیا Lumia Camera داریم. چون در اینجا گزینه ای هست به نام حساسیت ISO که میتواند به ما کمک کند. با افزایش حساسیت شما میتوانید عکس هایی روشن تر با سرعت شاتر بیشتر تهیه کنید.

چگونه از ISO در عکاسی در نور کم با لومیا استفاده کنیم ؟

خب ابتدا لازم است برنامه عکاسی Lumia Camera را باز کنید و سپس گزینه ISO را باز کنید و بعد براحتی با حرکت انگشت میتوانید میزان ISO را تعیین کنید. هر چه اسلایدر را بالاتر ببرید و ISO را بیشتر کنید عکس شما روشن تر بنظر میرسد.

چگونه از ISO در عکاسی در نور کم با لومیا استفاده کنیم ؟

خیلی راحت هر چه بیشتر کنید عکس روشن تری در صحنه هایی که نور کم دارید میتوانید تهیه کنید. اگر چه به این نکته دقت کنید که بالابردن ISO باعث نمایش نویز noise بر روی عکس میشود که عکس را خراب میکند، پس هر چقدر بتوانید ISO را کمتر نگه دارید بهتر است.

چگونه از ISO در عکاسی در نور کم با لومیا استفاده کنیم ؟

همینکه شما ISO را زیاد میکنید مدت زمان سرعت شاتر shutter speed خود را بر اساس محیطی که در آن هستید خودش را تنظیم میکند. در خیلی از مواقع میتوانید ان را از حالت اتوماتیک خارج کنید و خودتان تنظیم کنید.

در عکس های مختلف که در بین متن قرار گرفتند و با گوشی لومیا گرفته شده اند ISO های مختلف در محیط یکسان نمایش داده شد تا تاثیر و تفاوت این گزینه را مشاهده کنید. این آموزش عکاسی نیز تمام شد. با ما همراه باشید تا آموزش های دیگر عکاسی را برای شما در ویندوز آرنا قرار دهیم. مطمئنم از این به بعد در نور کم میتوانید عکس های بهتری بگیرید.

5 نظرات
  1. Saein کاربر می گوید

    سلام
    من تو بخش قبلی (تنظیم سرعت شاتر) یه سوال کردم که سوالم حذف شد ودوباره هرچی تلاش کردم رو سوال امنیتی ارور گرفت هرچی گشتم سوال این بود که توی منوی دوربین هرچی گشتم گزینه سرعت شانر رو ندیدم چرا؟
    گوشیم لومیا ۹۳۰ و آپدیت دنیم

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      دوست عزیز جوابتونو دادم
      تو این مطلب هم بهش تاکید کردم
      برنامه عکاسی Lumia Camera رو باز کنید این تنظیمات رو داره

  2. کامران کاربر می گوید

    با سلام و خسته نباشید. گوشی من lumia 640 xl هستش

    من نمیتونم با دوربین جلو فیلم بگیرم هیچ گزینه ای نداره واسه فیلم .یعنی نرم افزار خاصی می خواد ؟ با لومیا سلفی نمیشه؟

    1. zero کاربر می گوید

      عزیزم لومیا کمرا رو باز کن فیلم بزن بعد دوربین برعکس کن کنج سمت چپ بالا

  3. zero کاربر می گوید

    سلام . لومیا کمرا قبلا سه تا آپشن داشت الان که شده ویندوز کمرا شده دو تا می خواستم بدونم اون یکی کجاس

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept