ویژگی های اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ توسط مایکروسافت منتشر شد

چگونه در اپدیت دوم ویندوز فون 8.1 از کیبرد بلوتوثی استفاده کنیم ؟

مایکروسافت در مورد اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱ بصورت مقطعی کار کرده است و هر از گاهی این اپدیت را به گونه ای منتشر میکند. دلیل اصلی این قضیه هم مشخص است چون مایکروسافت اکنون تمرکز اصلی خود را بر روی ویندوز ۱۰ موبایل گذاشته است.

این اپدیت اخبار گوناگونی را برای خود داشت. ابتدا مایکروسافت تایید کرد که برخی گوشی ها این اپدیت را دریافت میکنند و سپس گوشی های لومیا ۷۳۵ و لومیا ۸۳۰ تایید شدند که این اپدیت را خواهند گرفت. هر چند گوشی های لومیا ۶۴۰ و البته لومیا ۶۴۰ XLاین اپدیت را بصورت پیشفرض بر روی خود داشتند. خبر دیگری در مورد اینکه این اپدیت چه زمانی می آید و برای چه گوشی های دیگری منتشر خواهد شد منتشر نشد.

اما در اپدیت دوم چه چیز هایی را داریم؟ همه میدانیم که ویندوز فون ۸٫۱ دو اپدیت داشت. یکی اپدیت اول یا gdr1 که و اکنون اپدیت دوم یا GDR2. اکنون این اپدیت بصورت رسمی در صفحه اپدیت مایکروسافت قرار گرفت و قابلیت هایی که توسط این اپدیت اضافه میشوند را عرضه کرد. اما چیزی که فهمیده شده است این است که اپدیت هایی که مایکروسافت ذکر کرده از چیزهایی که در واقعیت اضافه میشود کمتر است.

اپدیت دوم ویندوز فون 8.1 برای برخی مایکروسافت لومیا 735 و لومیا 830 داران در دسترس قرار گرفت

تغییرات و ویژگی ها اپدیت دوم ویندوز فون ۸٫۱

  • تنظیمات:  تنظیمات اکنون بسیار منظم تر شده اند و میتوانید براحتی در میان انها جستجو کنید و دسترسی سریع به قسمت مورد نظر خود داشته باشید. بعلاوه هر کدام از تنظیمات را میتوانید به صفحه اصلی پین کنید.
  • تقویم: طراحی Agenda به تقویم بازگشت.
  • تغییر نام گوشی (نام بلوتوث): اکنون دیگر لازم نیست گوشی را به کامپیوتر وصل کنید تا نام ان را تغییر دهید. براحتی با رفتن به ادرس: “تنظیمات>درباره>تغییر نام Settings > About > Edit name ” نام گوشی خود و البته نام بلوتوث ان را تغییر دهید.
  • VPN: پروتکل L2TP به این قسمت اضافه شد و البته میتوانید برخی تغییرات در روشن بودن VPN را نیز انجام دهید.
  • بلوتوث Bluetooth: اکنون میتوانید به وسیله اتصال کیبرد های بلوتوثی به گوشی ویندوز فون خود با سرعت بیشتری تایپ کنید.
  • App privacy permissions: حال در گزینه ای در تنظیمات میتوانید تعیین کنید که برنامه ای به اطلاعات شما در گوشی بعنوان مثال به مخاطبین یا…. دسترسی داشته باشد یا خیر.

همچنین که اولین نسخه این اپدیت دوم با نسخه ۱۵۱۲۷ بود و اکنون به نسخه ۱۵۱۴۸ ارتقا پیدا کرده است برخی امکانات نیز علاوه بر اینها اضافه شده اند که توسط کاربران متوجه شده اند و بخشی جدید از اپدیت بوده اند که عبارتند از:

  • پشتیبانی از فرمت ویدیو MKV
  • قابلیت Reset Protection
  • فلش پایین صفحه اصلی که اکنون عبارت “تمام برنامه ها All Apps” را نیز با خود دارد.
  • گوشی هایی که نوار پیمایشی ویندوز انها بر روی صفحه نمایش است و بصورت فیزیکی نیست اکنون با زدن دو ضربه بر روی ان میتوانند صفحه نمایش گوشی را خاموش کنند.

همانطور که گفته شد هیچ خبری از اینکه این اپدیت دیگر برای چه گوشی هایی عرضه میشود و یا اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد نیست. اینکه چرا انقدر تکه تکه اپدیت عرضه میشود و چرا گوشی هایی همچون لومیا ۱۵۲۰ و لومیا ۹۳۰ که پرچمدار ویندوز فون هستند این اپدیت ها را هنوز نگرفته اند دلیلش میتواند همان باشد که مایکروسافت فعلا تمرکز اصلی خود را بر روی ویندوز ۱۰ موبایل گذاشته است. تمام اخبار و ویژگی ها و مطالب در مورد ویندوز فون ۸٫۱ اپدیت دوم را میتوانید در بخش زیر دنبال کنید:

منبع: مایکروسافت

1 نظر
  1. مهران کاربر می گوید

    سلام خسته نباشید
    از وقتی گوشیمو به ویندوزفون۸٫۱ آپدیت ۲ بروز کردم یه سری مشکلات برام پیش اومده
    ۱- دکمه ی بازگشتم بعضی وقتا عمل نمیکنه
    ۲- دکمه سرچ کلا از کار افتاده
    ۳-وقتی دوربین رو باز میکنم و برمیگردم برنامه باز میمونه
    ورزن ۸٫۱۰٫۱۵۱۴۸٫۱۶۰
    تورو خدا کمکم کنید

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept