ویدیو قابلیت Hey Cortana بر روی گوشی لومیا ۹۳۰

ویدیو قابلیت Hey Cortana بر روی گوشی لومیا 930

یکی از ویژگی هایی که بسیار جالب است ویژگی hey cortana است که با لومیا Denim برای دستگاه های پرچمدار ویندوز فون منتشر شد. قابلیتی که در طول سپتامبر و کنفرانس مایکروسافت در برلین برای گوشی های لومیا ۸۳۰ و لومیا ۷۳۰ معرفی شد.

این قابلیت فعال سازی کورتانا با جمله hey cortana بر روی دستگاههایی که پردازشگر کوالکوم ۸۰۰ و بالاتر هستند وجود دارد و صرفا با صدا میتوان کورتانا ویندوز فون را فعال کرد. این ویژگی بسیار هوشمند است و گوگل ابتدا این قابلیت را با جمله اوکی گوگل بر روی موتورولا ایکس امتحان کرد.

اکنون میتوانید ویدیو قابلیت Hey Cortana بر روی گوشی لومیا ۹۳۰ را ببینید، البته هنوز این قابلیت بر روی گشوی لومیا ۹۳۰ و لومیا ۱۵۲۰ فعلا فقط فعال است و در اینده برای گوشی های بیشتری منتشر خواهد شد.

دانلود ویدیو

این قابلیت بسیار کاربردی است که شما فقط بوسیله صدا بتوانید یک قابلیت را بر روی گوشی خود فعال کنید و این برای زمانی که گوشی شما بر روی میز است و میخواهید یک یاداوری تنظیم کنید خیلی جالب و کاربردی خواهد بود.

اکنون فقط کافیست شما جمله hey cortana را بگویید و منتظر باشید تا سیستم عامل بالا بیاید و برای شما اجرا شود، بعد از بالا امادن و اماده شدن کورتان میتوانید دستور خود را بدهید و ان نیز توسط این دستیار صوتی انجام شود.

ویدیو قابلیت Hey Cortana بر روی گوشی لومیا 930

این اموزش نیز براحتی به شما نمایش داده میشود وقتی برای اولین بار میخواهید از ان استفاده کنید. جالبتر اینجاست که با فعال کردن این قابلیت کورتانا با صدای شما هماهنگ شده و با دیگر صداها دیگر فعال نمیشود و البته باید مدتی بگذرد تا کورتانا با صدای شما هماهنگ شود.

حال این هماهنگ شدن از کجا می اید؟ ایا صدا بر روی هاست های اصلی مایکروسافت ذخیره میشود؟ خیر بلکه این قابلیت بصورت کاملا سیستمی به تلفن شما اضافه میشود. یعنی شما با رفتن به قسمت تنظیمات میتوانید چنین گزینه را پیدا کنید Hey Cortana. پس با این حساب صدای شما در ذخیره محلی ثبت میشود و کورتانا فقط با صدای شماست که فعال میشود. البته که میتوانید این تشخیص صدا را حذف کنید. حال این قسمت هم میتواند مثل دیگر قسمت های ویندوز فون بصورت سیستمی اپدیتی جداگانه را دریافت کند و باید ببینیم مایکروسافت در اینده چه ویژگی هایی را میخواهد به این گزینه تنظیمات ویندوز فون اضافه کند.

نظر شما در مورد این قابلیت بسیار جالب چیست؟ شما چه کاربرد های جالبی را با این ویژگی مد نظر دارید؟

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept