نگاهی به ویژگی های کیبرد ویندوز ۱۰ موبایل

نگاهی نزدیک به کیبرد در ویندوز 10 برای گوشی

صفحه کلید یا همان کیبرد یک سیستم عامل یکی از عوامل مهمی است که با آن روبه رو هستیم چون ورودی دستورات و نوشته های ما با آن قسمت است آن هم مخصوصا در ویندوز فون که برنامه کیبرد های جانبی وجود ندارند. در ویندوز فون ۷ و ۸ مایکروسافت نشان داد که میتواند خیلی خوب عمل کند و یک کیبرد عالی و کاربردی داشته باشد.

در ویندوز فون ۸٫۱ دیگر این کیبرد به حد عالی خود رسید و با معرفی قابلیت Word Flow سریعترین کیبرد جهان نیز شد. در ویندوز ۱۰ موبایل کلیت همین کیبرد را داریم و البته سریعتر و روان تر و با قابلیت های بیشتر و کاربردی تر که در این مطلب به آنها میپردازیم.

وجود دکمه کنترل کننده PRECISION POINTING STICK

نگاهی به ویژگی های کیبرد ویندوز 10 موبایل (2)

آیا برای حرکت کردن بین حروف و کلمات مشکل دارید؟ نمیتوانید حرکت ان را راحت کنترل کنید؟ در کیبرد ویندوز ۱۰ موبایل یک نقطه قرمز در قسمت سمت چپ و پایین قرار گرفته است که بوسیله آن میتوانید علامت بین حروف را کنترل کنید و کار را برایتان راحتتر میکند.

تبدیل گفتار به نوشتار و ثبت آن

نگاهی به ویژگی های کیبرد ویندوز 10 موبایل (5)

برخی برنامه های خاص در استور ویندوز فون میتوانستند این کار را برای شما در کیبرد انجام میدادند ولی اکنون در ویندوز ۱۰ موبایل میتوانید فقط بگویید و سپس گفتار شما به نوشتار تبدیل شود و توسط سیستم نوشته شود. البته اینکه این قابلیت از فارسی پشتیبانی میکند یا خیر مشخص نیست.

دیدن کلماتی که سوایپ SWIPING میکنیم

نگاهی به ویژگی های کیبرد ویندوز 10 موبایل (1)

قابلیت سوایپ مایکروسافت که نام Word Flow بخود گرفته است واقعا فوق العاده است و با سرعت بسیار زیادی میتوانید نوشته های خود را ثبت کنید و حتی در حد چندبرابر سرعتتان بیشتر خواهد شد. گاهی وقتی داریم سوایپ میکنیم متوجه نمیشویم که چه چیزی مینویسیم.

اکنون در ویندوز ۱۰ موبایل نوشته شما همان موقع نمایش داده میشود که گیج نشوید. قابلیت عالی کیبرد عالی تر شد. در ویندوز فون ۸٫۱ Word Flow برای فارسی فعال نیست ولی در ویندوز ۱۰ موبایل به احتمال ۹۹ درصد فارسی آن نیز فعال است.

شکلک های بیشتر و جدید

نگاهی به ویژگی های کیبرد ویندوز 10 موبایل (3)

شکلک های خوبی در کیبرد وجود دارند و اکنون مایکروسافت آنها را کامل و کاملتر کرده است و میتوانید شکلک های جدید و زیبا در آن ببینید.

کیبرد قابل جداسازی

کیبرد جدید ویندوز 10 برای گوشی برای نوشتن با یک دست

در صفحه نمایش های بزرگتر از ۵٫۵ اینچ همیشه معضل این را داریم که با یک دست در کیبرد بنویسیم و مشکلی در دسترسی به حروف نداشته باشیم و در ویندوز ۱۰ این مشل برطرف شده است. در این نسخه براحتی میتوانید کیبرد را حرکت دهید و هر جایی که راحتتر هستید آن را قرار دهید و با آن کار کنید.

جابه جای بین زبان های مختلف کیبرد

نگاهی به ویژگی های کیبرد ویندوز 10 موبایل (4)

اکنون براحتی میتوانید انگشت خود را بر روی فاصله در کیبرد بکشید و سپس زبان صفحه کلید عوض میشود که البته بنظر شخصی من تغییر سرعتی با اکنون که با یک ضربه زبان عوض میشود ندارد.

این تمام ویزگی هایی است که در ویندوز ۱۰ موبایل میتوانید آنها را مشاهده کنید. البته تغییرات جزئی ظاهری را نیز داریم که برای بهتر و کاربردی تر شدن کیبرد اضافه شده اند.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept