نوار پیمایش ویندوزفون Navigation bar در HTC One M8 چگونه کار میکند

نوار پیمایش ویندوزفون Navigation bar در HTC One M8 چگونه کار میکند

HTC One M8 ویندوزی قابلیت های بسیار زیادی را برای اولین بار وارد دنیای تکنولوژی کرد. از چیپست اسنپ دراگون ۸۰۱ گرفته تا  دو دوربین با قابلیت عکسبرداری سه بعدی و… که در این گوشی قدرتمند وجود دارند.  یکی از این قابلیت ها نیز وجود نوار  پایینی  یا همان نوار پیمایش Nav bar بصورت مجازیست. این ویژگی بر روی گوشی های قبلی ویندوزفونی بصورت فیزیکیی نصب بود. البته در گوشی های جدید این قابلیت هم بصورت مجازی و هم بصورت فیزیکی وجود داشت که در صورت خاموش بودن  صفحه گوشی هنوز دکمه های فیزیکی قابل استفاده بودند. ولی اکنون در گوشی جدید اچ تی سی این قابلیت فقط بصورت مجازی و بر روی صفحه نمایش وجود دارد. قابلیتی که  در ان دکمه های start و back و search وجود دارند. این گزینه که این دکمه ها بصورت مجازی میتوانند وجود داشته باشند قابلیت بسیار خوبی است که به اچ تی سی اجازه میدهد بدون دستکاری در سخت افزار گوشی اورجینال خود سیستم عامل ویندوزفون را روی ان قرار دهد.

نوار پیمایش ویندوزفون Navigation bar در HTC One M8 چگونه کار میکند

البته این قابلیت نوار پیمایش بر روی صفحه نمایش در گوشی های جدید ویندوزفون همچون لومیا ۸۳۰ نیز وجود خواهند داشت. اما اچ تی سی قابلیت دیگری را نیز به این ویژگی اضافه کرده است. تنظیمات جدیدی با عنوان auto-hide.

چرا نوار پیمایش را مخفی کنیم hide the Nav bar ؟

در حالت پیش فرض با کشیدن نوار پیمایشی این نوار به سمت پایین میرود و مخفی میشود و میتوانید یک تجربه از تمام صفحه یا full screen را داشته باشید . اگر چه این قابلیت مقدار زیادی را به صفحه نمایش گوشی اضافه نمیکند . اما اچ تی سی در برابر لومیا ۹۳۰ دارای صفحه کوچکتری خواهد بود زمانیکه این نوار پیمایشی فعال باشد. هر دو صفحه نمایش ۱۰۸۰p هستند و در اندازه یکسان و با مخفی کردن این نوار کاربر میتواند تجربه یکسانی با اچ تی سی همچون گوشی لومیا ۹۳۰ داشته باشد.

تنظیمات کاربردی

نوار پیمایش ویندوزفون Navigation bar در HTC One M8 چگونه کار میکند

HTC One m8 تنظیمات کوچکی را به این قسمت میدهد که گوشی های مشابهی همچون لومیا ۶۳۰ این تنظیمات را ندارند:

  • مخفی شدن خودکار نوار پیمایشی Auto hide/show the Nav bar: به برنامه این اجازه را میدهد تا بصورت خودکار مخفی شود.
  • کشیدن نوار به پایین برای مخفی شدن Swipe to hide the Nav bar: برای مخفی شدن کافیست نوار را به سمت پایین بکشید.

تنظمیات خیلی مشخص هستند. برای زمانیکه شما نیاز به تمام صفحه بودن دارید. مثل هنگام بازی کردن و یا مشاهده فیلم میتوانید نوار را مخفی کنید. این کار میتواند بصورت خودکار انجام شود و یا اینکه بصورت دستی اینکار را انجام دهید. هر کدام از گزینه های بالا میتوانند با هم فعال باشند. برای مشاهد ه کردن این نوار نیز فقط کافیست انتهای صفحه را به سمت بالا بکشید و نوار را داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept