مقایسه مایکروسافت لومیا ۵۳۵ با لومیا ۴۳۵

مقایسه مایکروسافت لومیا 535 با لومیا 435

زمانی که مایکروسافت گوشی های جدید خود لومیا ۵۳۵ و لومیا ۴۳۵ را معرفی کرد این دو گوشی نه تنها با برند مایکروسافت بودند و محصولی جدید از این لحاظ هم محسوب میشدند بلکه این گوشی ها جزو ارزان ترین های ویندوز فونی نیز هستند. اگر شما بخواهید یک گوشی ارزان قیمت ویندوز فون شاید لومیا ۵۳۵ جزو انتخاب هایتان باشد اما اگر باز هم ارزان تر میخواهید لومیا ۴۳۵ را هم نگاهی بیاندازید.

خب اینکه این دو گوشی کدام بهتر و یا کدام ارزان تر است و اینکه چه تفاوتی با هم دارند را بیایید با هم در ویندوز ارنا بررسی کنیم و به مقایسه مایکروسافت لومیا ۵۳۵ با لومیا ۴۳۵ بپردازیم.

ظراحی مایکروسافت لومیا ۵۳۵ و لومیا ۴۳۵

مقایسه مایکروسافت لومیا 535 با لومیا 435

هر دو گوشی دارای قاب پشتی قابل باز شدن و جابه جایی از جنس پلی کربنات هستند که بر روی ان نام مایکروسافت قرار گرفته است. از لحاظ طرز قرار گرفتن کلید ها و محل پورت ها کاملا یکسان هستند ولی با توجه به اینکه لومیا ۴۳۵ اندازه کوچکتری دارد کلید ها راحتتر در دسترس هستند. لومیا ۵۳۵ گوشه های گرد تری دارد و قاب ان نیز براق تر است.

صفحه نمایش مایکروسافت لومیا ۵۳۵ و لومیا ۴۳۵

مقایسه مایکروسافت لومیا 535 با لومیا 435

یکی از تفاوت های این دو گوشی دقیقا همینجاست در صفحه نمایش. لومیا ۵۳۵ صفحه نمایش بزرگتری دارد و پیکسل های نمایشی ان نیز بیشتر است و بخاطر همین گوشی گرانتری نسبت به ۴۳۵ است. تصاویر در لومیا ۴۳۵ روشن تر و شارپ تر هستند.

مشخصات سخت افزاری مایکروسافت لومیا ۵۳۵ و لومیا ۴۳۵

مقایسه مایکروسافت لومیا 535 با لومیا 435

در زیر قاب این گوشی ها جایی است که شما میتوانید تفاوت دیگری را نیز مشاهده کنید. در حالی که هر دو از پردازنده هایی با قدرت ۱٫۲GHz بهره میبرند، لومیا ۵۳۵ از نوع چهارهسته ای پردازنده بهره میبرد در حالیکه لومیا ۴۳۵ نوع دو هسته ای اسنپ دراگون ۲۰۰ را دارد. در مورد دیگر مشخصات از جمله RAM و کارت حافظه و حافظه داخلی شما تفاوتی بین این دو گوشی نمیبینید.

دوربین عکاسی مایکروسافت لومیا ۵۳۵ و لومیا ۴۳۵

مقایسه مایکروسافت لومیا 535 با لومیا 435

تفاوت بزرگی در این قسمت داریم. لومیا ۵۳۵ دوربین قوی ۵ مگاپیکسلی را هم در جلو و هم در دوربین عقب خود دارد بعلاوه یک فلش برای دوربین عقب ولی لومیا ۴۳۵ دوربین عقبی ۲ مگاپیکسلی دارد و دوربین جلو ان کیفیت VGA دارد.

قیمت مایکروسافت لومیا ۵۳۵ و لومیا ۴۳۵

خب با توجه به تفاوت هایی که در بالا گفتیم این دو گوشی تفاوت قیمتی نیز مسلما خواهند داشت که بر روی تصمیم نهایی شما تاثیر گذار خواهد بود. لومیا ۵۳۵ با قیمت ۹۰ یورو در بازار جهانی عرضه میشود در حالیکه لومیا ۴۳۵ با قیمت ۶۰ یورو که واقعا قیمت ارزانی است.

مقایسه مایکروسافت لومیا ۵۳۵ با لومیا ۴۳۵

مقایسه مایکروسافت لومیا 535 با لومیا 435

مایکروسافت لومیا ۵۳۵ مایکروسافت لومیا ۴۳۵
اندازه صفحه نمایش: ۵-inch ۴-inch
رزولوشن صفحه نمایش: ۹۶۰ x 540-pixels ۸۰۰ x 480-pixels
غلظت پیکسلی: ۲۲۰ ppi ۲۳۳ ppi
تکنولوژی بکار رفته در صفحه نمایش: IPS LCD, Gorilla Glass 3 LCD
سیستم عامل: Windows Phone 8.1 Windows Phone 8.1
اندازه و سایز: ۱۴۰٫۲ x 72.45 x 8.8mm ۱۱۸٫۱ x 64.7 x 11.7mm
وزن: ۱۴۶g ۱۳۴g
شارژ وایرلس: No No
پردازنده: Quad-core 1.2GHz Qualcomm Snapdragon 200 Dual-core 1.2GHz Qualcomm Snapdragon 200
Random Access Memory یا RAM: ۱GB ۱GB
حافظه داخلی: ۸GB ۸GB
کارت حافظه خارجی: MicroSD (128GB) MicroSD (128GB)
باتری: ۱۹۰۵ mAh ۱۵۶۰ mAh
دوربین اصلی: ۵-Megapixel, LED Flash ۲-Megapixel
دوربین جلو: ۵-Megapixel VGA
نوع سیم کارت micro-SIM micro-SIM
Wi-Fi: WLAN IEEE 802.11 b/g/n WLAN IEEE 802.11 b/g/n
NFC: No No
شبکه داده: WCDMA network: 900/2100MHz WCDMA network: 900/2100MHz
رنگ های موجود: نارنجی – سبز – سفید – سیاه – خاکستری – فیروزه ای نارنجی – سبز – سفید – سیاه

نظر شما در مورد بزرگترین تفاوت و البته مهمترین تفاوت چیست؟ با توجه به قیمت شما کدام گوشی را انتخاب میکنید؟ لومیا ۵۳۵ یا ۴۳۵؟

2 نظرات
  1. sobhan کاربر می گوید

    سلام خدمت اقای اکبری
    خب ۵۳۵ هم بهتر م به صرفه تر
    من ۵۳۵ خواستم بگیرم ولی حیف تاچش مشکل داره

  2. امیرحسین کاربر می گوید

    سلام
    من لومیا ۵۳۵ دارم و واقعا حیفم اومد راهنمایی نکنم.
    این گوشی تنها مشکلی که تا حالا داشته تاچش بوده که با دو تا آپدیت تقریبا درست شد ، نمیگم دیگه اصلا مشکل نداره ولی تا حالا برا تاچشش به مشکلی بر نخوردم ، یعنی مشکلش اونقر نیست که اذیت (یا ازیت یا اظیت یا اظیت (: ) شده باشم.
    این گوشی دوربینش فوق العادست (نسبت به ۵ بودنش) و من دوربینشو با دوربین های ۸ مگاپیکسلی اندروید که دوستام دارن مقایسه میکنم بهتره.
    در ضمن به راحتی هم با گوشیم آسفالت ۸ بازی میکنم . قیمت این گوشی الان در بازار ایران حدود ۳۵۰ الی ۴۰۰ تومانه که واقعا خوبه.
    باتریشم که دیگه عالی. من سه روز یه سره با گوشیم فیلم میبینم بدون شارژ کردن ( وقتی پره) بعد سه روز تازه هشدار میده (یعنی گوشی زیر ده درصد داره).
    دیگه پیشنهاد با خودتون.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept