مقایسه لومیا ۹۳۰ با سامسونگ گلکسی S6 edge

مقایسه-لومیا-930-در-برابر-سامسونگ-گلکسی-S6-edge

با معرفی گوشی جدید و پرچمدار سامسونگ موسوم به گلگسی S6 در گنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۵ در شهر بارسلون باید پذیرفت که سامسونگ تمام قدرت خود را در پرچمدار جدید خودش به خرج داده و توانسته محصول منحصر به فردی تولید کند! طوری که لبه های منحنی در هر دو طرف از صفحه نمایش یک نگاه منحصر به فرد را از خود نمایش میدهد. از طرفی البته نوکیا لومیا ۹۳۰ یک گوشی قدرتمند و تمام عیار در نوع ویندوزفونی است که به مدت طولانی همچنان در میان پرچمداران دیگر در فضای گوشی های هوشمند قرار دارد این گوشی نه تنها در ردیف گوشی ویندوزفونی بزرگ است بلکه در دیگر گوشی های هوشمند نیز شگفت آور و برای عاشقان عکاسی گوشی فوق العاده است با ویندوز آرنا همراه باشید تا به مقایسه لومیا ۹۳۰ با سامسونگ گلکسی S6 edge بپردازیم .

طراحی

واقعا سخت است گفت : که کدام گوشی از نظر طراحی و ویژگی برتر است! سامسوسنگ اس ۶ نسبت به قبل کشیده تر شده است بدنه آن از شیشه و فلز است برش های فلزی و پوشش آن با شیشه به کیفیت بازتابنده آن که به صورت درخشان می درخشد که به صورت زیبایی طراحی شده است و منحنی بودن دو طرف آن زیبایی آن را دو چندان کرده است.

اما در مقابل لومیا ۹۳۰ با همان طراحی های قبل لومیا با لبه های شیک خودش بهتر به نظر می آید و در دسترس بودن در رمگ های روشن و سرگرم کننده به اندازه کافی که عامل standout به گرفتن چشم تماشاگران است با این حال وقتی در دست قرار می گیرد اس ۶ به دلیل نازک تر ، سبک تر و مناسب و طراحی آرگونومی خودش بهتر به نظر می آید.

صفحه نمایش

مقایسه-لومیا-930-در-برابر-سامسونگ-گلکسی-S6-edge

صفحه نمایش جدید گوشی سامسونگ که چند روز پیش معرفی شده است مجهز به صفحه‌نمایش ۵٫۱ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ QuadHD بهره می‌برد که تراکم پیکسلی را به  ۵۷۷ ppi پیکسل بر اینچ می‌رساند در مقابل لومیا در مقابل لومیا ۹۳۰ با صفحه نمایش ۵ اینچی خودش از نوع ClearBlack Full HD AMOLED   با وضوح  ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و تراکم پیکسلی ۴۴۱ PPi قرار دارد انصافا شما به سختی می توانید با چشمانتان تفاوت کیفیت میان این دو گوشی راببینید چون واقعا شگفت زده خواهید شد !

ویژگی های مشترکی در صفحه نمایش این گوشی وجود دارد مانند زاویه دید گسترده، رنگ سیاه و سفید عمیق و تولید رنگ های غنی چون هر دو گوشی از تکنولوژی AMOLED استفاده می کنند وقتی از منزل خارج می شوید و در فضای باز به گوشی نگاه می کنید هردو گوشی روشنایی خودشان را نسبت به محیط تنظیم می کنند اما اس ۶ به خاطر منحنی بودن صفحه نمایش روشن تر از لومیا ۹۳۰ است. همچنین نگاه کردن به اعلانیه ها و اطلاعیه ها بدون روشن کردن صفحه نمایش موثر تر از صفحه نمایش لومیا ۹۳۰ است صفحه نمایش لومیا ۹۳۰ توان رقابت با سامسونگ اس ۶ را دارد اما ریز کاری های اس ۶ نسبت به لومیا ۹۳۰ در صفحه نمایش بهبود های تریجی نسبت به لومیا ۹۳۰ دارد.

 رابط کاربری 

مقایسه-لومیا-930-در-برابر-سامسونگ-گلکسی-S6-edge

اما نوبت به مقایسه ویندوزفون و آندروید رسیده است باید صادقانه گفت دو ویژگی منحصربه فرد ویندوزفون همان زبان ساده طراحی ولی شیک و دیگر بهتر از قابلیت TouchWiz است اما با توجه به لبه منحنی اس ۶ و قابلیت TouchWiz UI همراه با آبنبات چوبی ۵٫۰ آندروید یک درجه بیشتر از قابلیت هایی که وینذوزفون ارائه کرده است.

نوکیا لومیا ۹۳۰ همراه با ویندوزفون اجرای روان و بدون لکی در خودش دارد و همچنین به مجموعه غنی از برنامه های آفیس و مختلف نوکیا که چندی پیش در خبرهایی از طرف سامسونگ اعلام شد که قصد دارد مجموعه اپلیکیشین ها و محصولات مایکروسافت را به صورت پیش فرض در سامسونگ اس ۶ قرار دهد و این اتفاق هم افتاد همراه است . اس ۶ مجهز به آندروید ۵٫۰ که مجهز به برنامه های گسترده است و با قابلیت multi-tasking یا همان (چند وظیفه گی )که همان لبه های منحنی شکل است همراه شده است.

 پردازشگر و حافظه 

در قلب گلکسی اس ۶ چیپست سامسونگی Exynos 7420 قرار دارد چیپ اکسینوس سامسونگ نسبت به رقیب خود اسنپ‌دراگون ۸۱۰ از فرایند جدید لیتوگرافی ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند که مصرف انرژی و تولید گرمای کمتری را به همراه خواهد داشت. این چیپ از ۴ هسته Cortex-A57 با سرعت ۲٫۱ گیگاهرتز که برمبنای معماری ۶۴ بیتی ساخته شده‌اند همه اینها در برابر پردازشگر کوالکام اسنپ دراگون ۸۰۰ با ۴ هسته وبا سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز که در لومیا ۹۳۰ همراه است رقابت می کند اما همین پردازشگر هم و حتی ضعیف تر هم توان اجرای حتی بدون کوچک ترین مشکل سیستم عامل ویندوزفون را براحتی دارد.

اما در حافظه و ذخیره سازی سامسونگ اس ۶ در نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و همچنین اضافه کردن کارت حافظه را نیز دارد اما لومیا ۹۳۰ فقط با حافظه ۳۲ گیگاباتی و بدون پشتیبانی از کارت حافظه همراه است.

دوربین

مقایسه-لومیا-930-در-برابر-سامسونگ-گلکسی-S6-edge

واقعا در بخش دوربین رقابت گرم است ! چون هر دو گوشی مجهز به برخی از ویژگی های منحصر به فرد در درون خودشان هستند. لومیا ۹۳۰ مجهز به یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی از نوع  PureView توانمند و دیافراگم f/2.4 و لنز BSI تثبیت کننده تصویر نوری و فیلم برداری ۴K مجهز است و همچنین قابلیت عکس برداری همزمان (dual capture) را دارد. گلکسی اس ۶ با دوربین۱۶ مگاپیکسلی مجهز به سنسور آیزوسل سامسونگ معرفی شدند. این دوربین فناوری‌های مدرنی مانند لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار Phase detection و فیلمبرداری ۴K را به همراه دارد اما از فلش دو رنگ بی‌بهره است. باید منتظر عکس های گرفته شده با گلگسی اس ۶ ماند تا بتوان به صورت دقیق گفت کدام دوربین گوشی بهتر است.

انتظارات 

یکی از بزرگترین پرسشهایی که در ذهن کاربران است قیمت سامسونگ اس ۶ است اگر به مشخصات اس ۶ توجه کرده باشید قطعا این گوشی گران تر از دیگر پرچم داران خواهد بود و شاید قیمت گذاری بالای آن فرصت را برای لومیا ۹۳۰ که در قیمت بتواند عموم مردم را برای خریدن این گوشی متقاعد کند.بدون شک، قیمت گذاری نقشی حیاتی در تعیین برتری گوشی دارد.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept