مقایسه لومیا ۹۳۰ با سامسونگ گلکسی S6

مقایسه لومیا 930 با سامسونگ گلکسی S6

چند هفته قبل لومیا ۹۳۰ را با گوشی جدید سامسونگ موسوم به گلکسی S6 edge را مورد بررسی قرار دادیم امروز نوبت به بررسی لومیا ۹۳۰ با گلگسی S6 می رسیم با ویندوز آرنا همراه باشید.

بازهم گل سر سبد ویندوز فون و مایکروسافت لومیا ۹۳۰ است که یکی از بهترین گوشی های ویندوزی تا به حال است اما در آن طرف گل سرسبد و تازه رسیده سامسونگ موسوم به گلگسی اس ۶ یکی از جدیدترین گوشی های موجود در بازار !هر دو گوشی پرچم دار حال حاضر شرکت های تولیدی خودشان هستند ما به بررسی این دو گوشی می پردازیم.

طراحی

مقایسه لومیا 930 با سامسونگ گلکسی S6

سخت است گفت کدام گوشی از نظر طراحی بهتر است! سامسونگ گلگسی اس ۶ دقیقا شبیه برادر دیگر خودش یعنی سامسونگ گلگسی S6 edge است.سامسونگ در گلکسی اس ۶ از فریم فلزی در پشت و روی دستگاه و  همچنین پوششی از فریم فلزی و پنل پشت و روی شیشه‌ای برخوردار است که این بار پرچمدار سامسونگ را هم‌رده با باکیفیت‌ترین پرچمداران دنیای موبایل قرار خواهد داد.

در مقابل لومیا ۹۳۰ با طراحی خاص خودش که درتمام گوشی های لومیایی می توان یافت! یک نوار آلومینیمی در امتداد دو سوی دستگاه یافت می شود. پانل پشتی از پلی کربنات ساخته شده، که به نظر قابل برداشتن می باشد، اما در واقعیت این چنین نیست . لومیا ۹۳۰ با لبه های شیک خودش بهتر به نظر می آید و در دسترس بودن در رنگ های روشن و سرگرم کننده به اندازه کافی که عامل standout به گرفتن چشم تماشاگران است . بهر حال کمی سبک بودن و نازک تر بودن اس ۶ بهتر به نظر می آید.

صفحه نمایش

این مرحله نبرد سختی است برای لومیا ۹۳۰ ! صفحه نمایش جدید گوشی سامسونگ اس ۶ دقیقا مانند برادر دیگر خودش یعنی گلگسی S6 edge است ! اس ۶ مجهز به صفحه‌ نمایش ۵٫۱ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ QuadHD بهره می‌برد که تراکم پیکسلی را به  ۵۷۷ ppi پیکسل بر اینچ می‌رساند در مقابل لومیا در مقابل لومیا ۹۳۰ با صفحه نمایش ۵ اینچی خودش از نوع ClearBlack Full HD AMOLED   با وضوح  ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و تراکم پیکسلی ۴۴۱ PPi قرار دارد ااینبار هم شما واقعا شگفت زده خواهید شد اگر به طور معمولی و با نگاه عادی به صفحه نمایش هر دو گوشی نگاه کنید به هیچ عنوان تفاوت چشمگیری نخواهید دید.

ویژگی های مشترکی در صفحه نمایش این گوشی وجود دارد مانند زاویه دید گسترده، رنگ سیاه و سفید عمیق وتولید رنگ های غنی چون هر دو گوشی از تکنولوژی AMOLED استفاده می کنند وقتی از منزل خارج می شوید و در فضای باز به گوشی نگاه می کنید هردو گوشی روشنایی خودشان را نسبت به محیط تنظیم می کنند اما اس ۶ به خاطر منحنی بودن صفحه نمایش روشن تر از لومیا ۹۳۰ است. همچنین نگاه کردن به اعلانیه ها و اطلاعیه ها بدون روشن کردن صفحه نمایش موثر تر از صفحه نمایش لومیا ۹۳۰ است صفحه نمایش لومیا ۹۳۰ توان رقابت با سامسونگ اس ۶ را دارد اما ریز کاری های اس ۶ نسبت به لومیا ۹۳۰ در صفحه نمایش بهبود های کمی نسبت به لومیا ۹۳۰ دارد.

رابط کاربری

مقایسه لومیا 930 با سامسونگ گلکسی S6

اما نوبت به مقایسه ویندوزفون و آندروید رسیده است باید صادقانه گفت دو ویژگی منحصربه فرد ویندوزفون همان زبان ساده طراحی ولی شیک و دیگر بهتر از قابلیت TouchWiz است در اس ۶ دیگر خبری از آن رابط کاربری منحنی شکل در گوشی دیگر نیست به همین دلیل چیز خاصی نسبت به رابط کاربری ساده و پویا لومیا ۹۳۰ ندارد.

نوکیا لومیا ۹۳۰ همراه با ویندوزفون اجرای روان و بدون لکی در خودش دارد و همچنین به مجموعه غنی از برنامه های آفیس و مختلف نوکیا که چندی پیش در خبرهایی از طرف سامسونگ اعلام شد که قصد دارد مجموعه اپلیکیشین ها و محصولات مایکروسافت را به صورت پیش فرض در سامسونگ اس ۶ قرار دهد و این اتفاق هم افتاد و تعدادی از محصولات مایکروسافت به صورت پیش فرض در اس ۶ قرار گرفت . اس ۶ مجهز به آخرین ورژن آندروید یعنی آندروید ۵٫۰ است  که این سیستم عامل مجهز به برنامه های گسترده در گوگل پلی که منبع رسمی برنامه های آندروید هست وجود دارد.

پردازنده و حافظه

در قلب گلکسی اس ۶ چیپست سامسونگی  Exynos 7420  قرار دارد چیپ اکسینوس سامسونگ نسبت به رقیب خود اسنپ‌دراگون ۸۱۰ از فرایند جدید لیتوگرافی ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند که مصرف انرژی و تولید گرمای کمتری را به همراه خواهد داشت. این چیپ از ۴ هسته Cortex-A53 با سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز که برمبنای معماری ۶۴ بیتی ساخته شده‌اند و همچنین مجهز به ۳ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 است  همه این اجزا و سخت افزار برای اجرای سیستم عامل آندروید هست که برای اجرای بهتر به این اجزا و سخت افزار قدرتمند نیاز دارد اما همه اینها در برابر پردازشگر کوالکام اسنپ دراگون ۸۰۰ با ۴ هسته وبا سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز و حافظه رم ۲ گیگابایت که در لومیا ۹۳۰ همراه است رقابت می کند اما همین پردازشگر و حافظه رم هم و حتی ضعیف تر هم( رم ۵۱۲) توان اجرای آخرین ورژن سیستم عامل ویندوزفون را حتی بدون کوچک ترین مشکل را دارد.

اما در حافظه و ذخیره سازی سامسونگ اس ۶ در نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و همچنین اضافه کردن کارت حافظه را نیز دارد اما لومیا ۹۳۰ فقط با حافظه ۳۲ گیگاباتی و بدون پشتیبانی از کارت حافظه همراه است.

دوربین

مقایسه لومیا 930 با سامسونگ گلکسی S6

واقعا در بخش دوربین رقابت گرم است ! چون هر دو گوشی مجهز به برخی از ویژگی های منحصر به فرد در درون خودشان هستند. لومیا ۹۳۰ مجهز به یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی از نوع  PureView توانمند و دیافراگم f/2.4 و لنز BSIتثبیت کننده تصویر نوری و فیلم برداری ۴K مجهز است و همچنین قابلیت عکس برداری همزمان (dual capture) را دارد. گلکسی اس ۶ با دوربین۱۶ مگاپیکسلی مجهز به سنسور آیزوسل سامسونگ معرفی شدند. این دوربین فناوری‌های مدرنی مانند لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار Phase detection و فیلمبرداری ۴K را به همراه دارد اما از فلش دو رنگ بی‌بهره است. اما الان می توان گفت که لومیا ۹۳۰ با دوربین فوق العاده خودش که تگنولوژی یکسال پیش را به همراه خودش دارد می تواند در برابر حتی بهترین گوشی های جدید در بازار بایستد و آن را شکست دهد. ! درست همین هفته پیش ویدیویی مبنی بر شکست دادن گلگسی اس ۶ توسط لومیا ۹۳۰ در بخش دوربین و قابلیت optical stabilization در فضای وب منتشر شد باید عرض شود قابلیت optical stabilization ویژگی خوبی است که در ان دوربین عکاسی گوشی قابلیت لرزش بسیار کمی را دارد و این را هنگامی انجام میدهد که دست شما میلرزدو باعث میشود لرزش گوشی لرزش دست شما را خنثی کند و دوربین در جای خود ثابت باشد و عکسی صاف داشته باشید. شما می توانید در این لینک ویدیو شکست دوربین اس ۶ در برابر لومیا ۹۳۰ را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است این ویدیو توصط کاربری که برای بازدید به غرفه سامسونگ در شهر بارسلون که برای دیدن قابلیت های این گوشی گذاشته شده بود گرفته شده است!

انتظارات

یکی از بزرگترین پرسشهایی که در ذهن کاربران است قیمت سامسونگ اس ۶ است اگر به مشخصات اس ۶ توجه کرده باشید قطعا این گوشی گران تر از دیگر پرچم داران خواهد بود و شاید قیمت گذاری بالای آن فرصت را برای لومیا ۹۳۰ که در قیمت بتواند عموم مردم را برای خریدن این گوشی متقاعد کند.بدون شک، قیمت گذاری نقشی حیاتی درتعیین برتری گوشی دارد.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept