مقایسه دوربین عکسبرداری لومیا ۱۵۲۰ در برابر ایفون ۶ پلاس

مقایسه عکسبرداری و دوربین لومیا 1520 در برابر ایفون 6 پلاس

این عمل را نمیتوان انجام نداد که ما گوشی جدید ایفون ۶ پلاس را با فبلت نوکیا لومیا ۱۵۲۰ مقایسه نکنیم. هفته پیش مقایسه اندازه این دو گوشی را در سایت قرار دادیم و این هفته مقایسه دوربین عکسبرداری لومیا ۱۵۲۰ در برابر ایفون ۶ پلاس را میبینم.

لومیا ۱۵۲۰ دارای دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با f/2.4 و لنز های کارل زایس است. ایفون ۶ پلاس نیز ۸ مگاپیکسل دوربین با f/2.2 و البته پیکسل های ۱٫۵ در برابر پیکسل های ۱٫۲ میکرونی لومیا ۱۵۲۰٫ کدام بهتر است؟ به نمونه عکس های این دو گوشی در ادامه نگاه کنید.

در این مقایسه فلش های هر دو گوشی خاموش شده است و همه چیز در حالت اتوماتیک است. لومیا ۱۵۲۰ عکس هایی با کیفیت ۵ مگاپیکسلی بعلاوه ۱۶ مگاپیکسلی تهیه میکند. عکس های ۱۹ مگاپیکسلی برای زمانی است که شما سایز ۴:۳ را انتخاب کرده باشید.

ایفون ۶ پلاس نیز در حالت اتوامتیک قابلیت HDR mode را داراست و ممکن است عکس های HDR mode تهیه کند در حالت اتوماتیک و هر دو در قسمت camera roll ذخیره میشوند.

نوکیا نقشه دارد که در دوربین لومیا Lumia Camera که در اینده می اید چنین نقشه ای را پیاده کند. قابلیت Rich Capture که به دوربین گوشی های لومیا اضافه خواهد شد این قابلیت را به شما میدهد که با تهیه عکس های HDR بعد از عکس انداختن بتوانید تنظیمات عکس را تنظیم کنید.

در زیر فقط یک نمونه از عکس های این دو گوشی قرار داده شده است که کیفیت انها کمتر شده است. شما میتوانید تمام عکس ها را با کیفیت اصلی از این لینک دانلود کنید.

نمونه عکس لومیا ۱۵۲۰

https://rpblfg-sn3301.files.1drv.com/y2pD0rYKSMW10PWnFWWoDDy5gY_lm9PC6eI4D9l2KdFz7CKjOH7XKrk1Oks0kkBudyKR1d0bQJU8GY9fdDzsnUab8UUNI5OS1-MDgOnpSXvtLI/lumia_1520_sample_3.jpg?psid=1

نمونه عکس ایفون ۶ پلاس

https://rpblfg-sn3301.files.1drv.com/y2pXe29ggrYCz9N7X0YkXJfiCvGekJweJCW3IhMvwmaDX4lsGAAls3ZQh5r9GOkYBUWLyOaZDbQoehTKeDSz8eXf_09brVs1ky7_QvuF7y2GAM/iphone_6_plus_sample_3.jpg?psid=1

این نتیجه ایست که من بعد از مشاهده این عکس ها بر روی صفحه نمایش بزرگتری مشاهده کردم:

  • عکس های ایفون ۶ پلاس در روز روشنتر از عکس های لومیا ۱۵۲۰ هستند.
  • عکس های لومیا ۱۵۲۰ دارای دقت جزئیات بیشتر و البته کنتراست بیشتری است.
  • در نور کمتر عکس های لومیا ۱۵۲۰ دارای شفافیت بیشتر از ایفون ۶ پلاس است.
  • عملکرد هر دو در زمینه بالانس نور سفید خوب است.

نظر شما چیست؟ خودتان عکس ها را مشاهده کنید و هر دو را مورد مقایسه قرار دهید.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept