لومیا Denim دانلود اپدیت بر روی کارت حافظه SD را اضافه کرده است

مشکل کارت حافظه خارجی SD Card برای ویندوز فون - کلاس کارت حافظه چیست؟

وقتی بحث از اپدیت گوشی میشود میتوان یک تجربه بسیار اسان و خوب را بر روی گوشی های ویندوز فون در مقایسه با بقیه گوشی ها بیان کرد. ایفون های اپل که به یک فضای بسیار زیاد برای پشتیبان گیری نیاز دارد و گوشی های اندروید هم که از دستگاه به دستگاه متفاوت هستند.

تنها مشکل کوچکی که برای کاربران ویندوز فون وجود دارد اینست که با کمبود فضا مواجه بشوند و ان هم با وجود کارت حافظه SD برطرف میشود. میتوانید فایل های خود را بر روی کارت حافظه SD خود منتقل کنید تا حافظه اصلی گوشی خالی بماند و بتواند اپدیت را دریافت کند. ولی در اپدیت نسخه ۱۴۲۱۹ ویندوز فون ۸٫۱ و لومیا Denim ویژگی جدیدی در اینباره به گوشی اضافه شد. لومیا Denim دانلود اپدیت بر روی کارت حافظه SD را اضافه کرده است

مایکروسافت مطلبی منتشر کرد مبنی بر اینکه:

” اپدیت نرم افزاری لومیا نسخه ۸٫۱۰٫۱۴۲۱۹٫۳۴۱ که به نام Denim شناخته میشود یا نسخه های بالاتر از این ویژگی که اپدیت را بر روی کارت حافظه SD دانلود کنید، پشتیبانی میکند. گوشی هایی که هم اکنون از این ویژگی پشتیبانی میکنند عبارتند از: لومیا ۵۳۰ – ۵۳۰ دوسیم کارت و لومیا ۶۳۰ تک و دوسیم کارت – ۶۳۵ – ۶۳۶ – ۶۳۸ – ۷۳۰ دوسیم کارت و لومیا ۷۳۵ و ۸۳۰٫ این ویژگی بعد از اپدیت نرم افزاری ۸٫۱۰٫۱۴۲۱۹٫۳۴۱ بر روی همه دستگاه ها قابل دسترس خواهد بود.”

لومیا 630 در دست

با این حال یک خبر نه چندان خوب برای گوشی های دیگر لومیا داریم:

” دیگر مدل های لومیا که کارت حافظه SD پشتیبانی میکنند از جمله: لومیا ۵۲۰، ۵۲۵، ۶۲۰، ۶۲۵، ۷۲۰، ۸۲۰، ۱۳۲۰ و ۱۵۲۰ از این ویژگی که بتوانند اپدیت را بر روی کارت حافظه SD خود دانلود کنند پشتیبانی نمیکنند.”

این قضیه خیلی تاسف بار است که گوشی های دیگر لومیا این قابلیت را نخواهند داشت و البته این قضیه را میتوان به حافظه داخلی این گوشی ها نیز نسبت داد. مثلا گوشی لومیا ۵۲۰ حافظه داخلی ۸ گیگابایت را داراست در حالیکه لومیا ۵۳۰ فقط ۴ گیگابایت کارت حافظه داخلی دارد. و بنظر میرسد که گوشی های جدید لومیا این قابلیت را خواهند داشت. مایکروسافت لومیا ۵۳۵ از این لیست غایب است و البته که این گوشی از این ویژگی پشتیبانی خواهد کرد.

این نکته قابل توجه است که اپدیت بر روی SD کارت نصب نمیشود، بلکه فایل های نصبی اپدیت بطور موقت بر روی SD کارت ذخیره میشوند و خود اپدیت بر روی دستگاه ذخیره میشود.

ایا شما هم مجبور شدید بازی یا اهنگ های خود را برای نصب اپدیت پاک کنید؟

منبع: مایکروسافت

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept