قابلیت Continuum ویندوز ۱۰ موبایل با Miracast نیز اجرا خواهد شد ولی هنوز به سخت افزار جدید احتیاج دارد

Continuum ویندوز 10 گوشی به سخت افزار کوالکوم جدید احتیاج دارد

اکنون که ویندوز ۱۰ دسکتاپ عرضه شد کمی وقت Joe Belfiore آزاد شد تا در مورد قابلیت Continuum بر روی گوشی های ویندوز ۱۰ موبایل توضیح بیشتری بدهد. اکنون تمرکز اصلی تیم بر روی نسخه موبایل این سیستم عامل است.

طبق گفته مایکروسافت برای قابلیت Continuum سخت افزار جدید لازم است و این بدین معناست که گوشی های پرچمدار جدید که به بازار عرضه خواهند شد فقط این قابلیت را دارا هستند. گوشی هایی که قابلیت اجرای دو صفحه نمایش با همدیگر را دارند.

Belfiore این گفته ها را در اینباره اضافه کرد:

“بله, Continuum برای گوشی ها سخت افزار جدید لازم دارد. این یک قابلیت پرچمدار و رده بالاست که از دو صفحه نمایش جداگانه استفاده میکند. این قابلیت نیازی ندارد که حتما گوشی خود را به دستگاهی با کابل متصل کنید. Continuum بصورت وایرلس و بدون کابل با بلوتوث یا میراکست wireless – BT/Miracast یا با کابل (dock هم میتواند باشد) قابل اجراست.”

dock در واقع به همان وسیله ای ترجیح داده میشود که چندی پیش در سایت نیز معرفی شد و با نام موسسه ای Munchkin شناخته شده است. dock یک جعبه کوچک با قابلیت اتصال بوسیله پورت USB است که با قیمت احتمالی ۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. این وسیله جانبی فقط برای گوشی های پرچمدار خواهد بود و از یک طرف به گوشی و از طرف دیگر به صفحه ی نمایشگری متصل میشود. قابلیت اتصال موس و کیبرد نیز به آن وجود دارد و اینگونه یک کامپیوتر کامل خواهید داشت. مایکروسافت هنوز رسما درمورد این وسیله جانبی صحبتی نکرده است.

قابلیت Continuum ویندوز 10 موبایل با Miracast نیز اجرا خواهد شد ولی هنوز به سخت افزار جدید احتیاج دارد

همانطور که “جو” گفت این قابلیت به سخت افزار جدید احتیاج دارد و همانطور که در عکس جدیدی که در توییتر گذاشت میتوان این قضیه را مشاهده کرد. گوشی که در عکس زیر در دست جو هست احتمال میرود که یک گوشی معمولی لومیا باشد و آنها انرا اپدیت کرده باشند و با قرار دادن یک چیپست جدید و یک صفحه نمایش dual جداگانه بر روی آن که از احتیاجات Continuum است این دستگاه را برای اجرا آن مناسب کرده باشند.

Miracast دقیقا مثل چیزی است که میبینید ولی اتصالی است که بصورت بدون سیم یا وایرلس برقرار میشود. این قابلیت Continuum اجازه میدهد تا برنامه های Universal بر روی صفحه نمایش جدید و بزرگ همچون نسخه دسکتاپ نمایش داده شوند و شما انگار با یک کامپیوتر روبه رو هستید.

Continuumیک قابلیت خیلی جدید است در مراحل اولیه خود را میگذارند پس محدود بودن آن طبیعی است. هنوز تا ارائه نسخه نهایی اولین نسخه آن نیز مایکروسافت راه طولانی دارد و باید هفته ها بر روی آن کار کند.

منبع: توییتر

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept