فروش ۸٫۴ میلیون گوشی ویندوزفونی در سه ماهه پایانی امسال

فروش 8.4 میلیون گوشی ویندوزفونی در سه ماهه پایانی امسال

امروز کمپانی بزرگ مایکروسافت درامد حاصل از فروش گوشی های لومیا را برای عموم  اعلام کرده است . برای اطلاع از میزان این درآمد با ما همراه باشید.

از بخش سخت افزار شرکت مایکروسافت شروع خواهیم کرد، جایی که آمار و ارقام حاکی از اوضاع نگران کننده آن در سه ماهه پایانی سال جاری خبر می دهد. سود به دست آمده از بخش سخت افزار، ۷۴۸ میلیون دلار یا به عبارتی ۳۸ درصد کاهش داشته است. حجم درآمد ناخالص به جهت سود پایین ناشی از فروش کم، ۱۵۸ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است. همچنین در بخش ویندوز فون هم با کاهش تقریباً قابل توجه ای روبرو هستیم. درآمد این بخش ۵۵۲ میلیون دلار یا به عبارتی ۶۸ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است. البته علت اصلی رقم پایین بخش ویندوز فون ناشی از انعقاد قرار داد تجاری شرکت مایکروسافت با نوکیا در سال گذشته  به ارزش ۳۸۲ میلیون دلار بوده که این رقم بر روی سود خالص این قسمت تاثیر گذاشته است.

فروش 8.4 میلیون گوشی ویندوزفونی در سه ماهه پایانی امسال

به نقل از مایکروسافت:

سود به دست آمده از فروش گوشی های لومیا کاهش داشته و این مورد به علت تمرکز ما بر روی رده ارزان قیمت بازار بوده است. ما ۸.۴ میلیون گوشی لومیا در سه ماهه چهارم امسال در مقایسه با سال گذشته که ۵.۸ میلیون بوده است، فروش داشته ایم (با در نظر گرفتن ۱.۷ میلیون مالیات).بخشی از عملکرد فروش بخش سخت افزار مشمول تاثیر نامساعد ارز خارجی است. (چیزی حدود ۴ درصد)

اگرچه به نظر می رسد که مایکروسافت فروش خوبی در بخش گوشی های میان رده و پایین رده بدست اورده است ولی با توجه به امار سود ی که از فروش گوشی های هوشمند در سال گذشته بدست اورده بود امسال نسبت به سال گذشته با کاهش سود روبرو شده است دلیل این کاهش سود تمرکز زیاد مایکروسافت بروی گوشی های میان رده و پایین رده بوده است .

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept