صفحه کلید keyboard ویندوز فون اضافه کردن فارسی و حالت swipe ویندوز فون

صفحه کلید keyboard ویندوز فون اضافه کردن فارسی و حالت swipe ویندوز فون

در بخش های قبل قسمت های اساسی را توضیح دادیم که میتوانید همه انها را در بخش تنظیمات ویندوز فون مشاهده کنید. در این بخش به گزینه به عنوان صفحه کلید میپردازیم. در اموزش قبلی که مرتبط با این قضیه است اموختیم که چگونه زبان فارسی را به گوشی بیافزاییم و در این اموزش می اموزیم که چگونه فارسی را به صفحه کلید گوشی بیافزایید و برخی توضیحات دیگر در این قضیه را میدهیم.

ابتدا نگاهی به این قسمت می اندازیم:

صفحه کلید keyboard ویندوز فون اضافه کردن فارسی و حالت swipe ویندوز فون

خب این قسمت خیلی ساده است. برای اضافه کردن زبان ها به صفحه کیبرد گوشی کافیست روی گزینه “افزودن صفحه کلید Add keyboards” کلیک کنید و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حال گزینه ی دیگری در پایین صفحه قرار دارد که بعنوان ” تنظیمات پیشرفته Advanced” میتوان دید. اگر بر روی ان ضربه بزنید گزینه های زیر را میبینید:

صفحه کلید keyboard ویندوز فون اضافه کردن فارسی و حالت swipe ویندوز فون

گزینه اول ” فرهنگ لغت Dictionary”  است که در واقع همان کلماتی است که هنگام نوشتن به شما پیشنهاد میدهند. وقتی شما شروع میکنید به نوشتن کلمه ای، برای افزایش سرعت وقتی نصف کلمه را مینویسید گوشی کلمه را حدس میزند و کامل ان را نشان میدهد تا سریع ان را انتخاب کنید و سرعت تایپ شما بالا رود. با زدن گزینه “بازنشانی پیشنهادها” تمام لغاتی که خودتان به فرهنگ لغت پیشنهادی ااضافه کرده بودین پاک میشود.

گزینه های بعدی عبارتند از:

  • در صورت لزوم، کلید کاما نمایش داده شود: که دیگر نیازی به توضیح ندارد و منظور همان نشان داد علامت ویرگول است.
  • پس از ورود شکلک به حالت حروف برگردد: در این حالت اگر شکلی را وارد متن کنید به همان حرف تبدیل میشود.
  • گزینه اخر که نوشته “بهبودهای پیشنهاد متن” را خاموش کنید چون باعث مصرف بیشتر حجم اینترنت شما میشود.

حال اگر بر روی یک زبان ضربه بزنید نیز گزینه های مختلفی نمایش داده میشوند، عکس زیر سمت راست برای زمانیست که بر روی فارسی ضربه بزنید و عکس چپ برای زمانیست که بر روی انگلیسی ضربه بزنید. دیگر نیازی به توضیح ندارند و کاملا توضیح ها واضح هستند، هر کدام را احتیاج نداشتید خاموش و هر کدام مورد استفاده تان بود روشن کنید.

صفحه کلید keyboard ویندوز فون اضافه کردن فارسی و حالت swipe ویندوز فون

فقط به اخرین گزینه انگلیسی که در فارسی نیست کمی دقت کنید. این عنوان را دارد:”تایپ همزمان با حرکت در بین حروف Type as I Swipe through letters”. این همان گزینه Swipe است که در مایکروسافت Work Flow نامید و سرعت بسیار زیادی دارد.

Work Flow چیست؟

ویژگی است که بجای انکه حروف را یکی یکی تایپ کنید، کافیست انگشت خود را بر روی حروف مورد نظر بکشید و به عبارت دیگر انها را بهم وصل کنید، سرعت ورک فلو بسیار سریعتر است و البته پیشنهاد کلمه بسیار قوی نیز دارد و با یکی دو غلط کوچک شما باز کلمات را درست تایپ میکند. این ویژگی برای برخی زبان ها موجود است و متاسفانه برای فارسی موجود نیست. این ویژگی بسیار عالی است و تا با ان کار نکنید نمیتوانید راحتی و سرعت ان را درک کنید. پس برای یکبار هم شده ویژگی Swipe یا همان Work Flow را امتحان کنید و از روان بودن ان لذت ببرید.

خب این اموزش هم تمام شد و در پایان باز هم ذکر میکنم که برای داشتن تمام این گزینه ها باید گوشی شما کاملا اپدیت و بروز باشد. اموزش خوبی بود؟ هر گونه سوالی را در قسمت نظرات بپرسید.

این اموزش قسمتی از سری اموزش هاس تنظیمات ویندوز فون بصورت کامل و گام به گام است که با رفتن به قسمت مخصوص همین قسمت، تمام اموزش ها را بصورت یکجا مشاهده کنید. میتوانید این قسمت را از نوار بالایی سایت و از گزینه ” اموزش > تنظیمات ویندوز فون ” انتخاب کنید و یا اینکه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مطالب بخش اموزش تنظیمات:

 

6 نظرات
  1. شهریار کاربر می گوید

    فارسی حالت سوایپ نداره؟

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      نه متاسفانه

  2. moha کاربر می گوید

    بابا این همه تعریف ویندوزفون دادید
    اله بله جیمبله
    رفتم به وینفون گرفتم با تحقیق اینکه این قابلیت تو ۸.۱فعاله
    الاان باید به یه گوشی اندرویدی زپرتی حسرت بخورم
    خب اینا عیبهای گنده ای هستن
    مگه با گوشی چیکار میکنیم؟ اونجا کلی تو وقتم صرفه جویی میکردم اما حالا

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      منظورتونو متوجه نشدم؟
      من در مورد ویندوز فون چیزی گفتم که دروغ بوده؟
      فکر کنم الان شکایت شما از حالت swype فارسی هست که ویندوز فون نداره, اگه منظورتون اینه خدمتتون باید عرض کنم که این ویژگی توی ویندوز ۱۰ برای گوشی برای فارسی هستش یعنی نسخه بعدی ویندوزفون که توی راه هست

  3. حمید کاربر می گوید

    سلام.ببخشید من لومیا۸۳۰ دارم.رام گوشی من کانادا هست.زبان فارسی رو برای کیبورد نداره بدون ریختن رام دیگه باید چیکار کنم؟شنیدم میشه دانلود کرد.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

  4. omid کاربر می گوید

    واقعا ممنون.کارتون درسته.این ویژگی تصحیح خودکار واقعا اذیت می کرد.متشکر

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept