شبکه یا تکنولوژی LTE چیست ؟

شبکه یا تکنولوژی LTE چیست

این روزها خیلی از اپراتور ها در حال ارتقا خدمات و شبکه خود هستند و گوشی های لومیا نیز در این میان داریم که با تکنولوژی LTE فعال هستند تولید میشوند و حتی برخی جاها در نام انها این کلمه LTE را میبینیم. اما شبکه یا تکنولوژی LTE چیست؟

LTE مخفف عبارت Long Term Evolution است و در واقع همان تکنولوژی وایرلس ۴G است که با تکنولوژی ۳GPP ساخته شده است. اکنون بروز ترین اپراتور های دنیا همچون AT&T نسل های ۴G و ۴G LTE را جایگزین قدیمی انتقال دیتا درشبکه قدیمی ۳G میکنند. ما در ایران با ۲G کار میکنیم و جدیدا نسل های ۳G و ۴G به اپراتور هایمان اضافه شده اند.

طبق تحقیقات رسمی که رسیده است سرعت دانلود این شبکه یعنی همان LTE پنج برابر ۳G است. کدام گوشی های لومیا از LTE پشتیبانی میکنند؟ برخی لومیا های جدید از جمله مایکروسافت لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ XL و برخی لومیا های قدیمی همچون لومیا ۶۳۵، لومیا ۸۳۰، لومیا ۹۲۵، لومیا ۱۰۲۰، لومیا ۱۵۲۰ و لومیا ۷۳۵ نیز از این قابلیت شتیبانی میکنند.

با اتباط از طریق شبکه ۴G LTE براحتی توان دیدن ویدیو ها بصورت انلاین و بدون هیچ مشکلی وجود دارد و همچنین بازی های انلاین براحتی قابل انجام هستند. چنین شبکه ای که فعلا در ایران نیست اما هنگام خرید میتوانید گوشی مورد نظر خود را چک کنید که این قابلیت را دارد یا خیر. در تنظیمات نیز میتوان شبکه های مختلف را برای ارتباط سیم کارت تنظیم کرد کافیست به گزینه “سیم کارت+شبکه یا Cellualr+Sim”  در تنظیمات بروید.

اگر برایتان جالب است تحقیقات در حال انجام بر روی ارتباطات نسل جدید ۵G در حال انجام است و احتمالا تا سال ۲۰۱۸ برای عموم مردم در اختیار قرار میگیرد که البته به اپراتور ها بستگی دارد تا کی خودشان را اپدیت کنند. بنظر شما چه سرعتی دارد؟ طی تحقیقاتی سرعت اینترنت این شبکه حتی به ترابایت در ثانیه نیز رسیده است! شگفت انگیز است نه؟

البته همه چیز به اپراتور ها بستگی دارد و حتی اگر  LTE نیز داشته باشیم باز سرعتش نسبت به اپراتور ها میتواند مختلف باشد. ایا این اصطلاح لومیا جالب بود؟ حال هنگام خرید اگر این گزینه را دیدید میتوانید معنی ان را براحتی متوجه شوید.

1 نظر
  1. […] دو سیم کارت است بلکه میتواند همزمان از دوسیم کارت با شبکه LTE پشتیبانی کند که واقعا این فوق العاده است. اگر از LTE […]

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept