دلیل فروش کم گوشی های ویندوزفون در بازار چیست؟

دلیل فروش کم گوشی های ویندوزفون در بازار چیست

گوشی های ویندوز تنها سهم کمی از بازار را در اختیار خود دارند. چرا و دلیل فروش کم گوشی های ویندوزفون در بازار چیست؟ (البته مناطقی وحود دارد که سهم گوشی های ویندوزی در آنجا بهتر است.)

برخیاز افراد عملکرد ضعیف سیستم عامل ویندوز را در بازار نرم افزار و سخت افزار می دانند اما عده ای هم همچنین نظری ندارند .همچنین بیشترین صحبت ها در زمینه کمبود نرم افزار کاربردی برای ویندوز فون است که این حرف ها هم موافق و مخالفانی دارد .

سایت نیوزیلند Geekzone به بررسی عوامل موفقیت و عدم فروش زیاد تلفن های ویندوزفونی پرداخته که در ادامه به تشریح آن می پردازیم با ویندوز فون پرو همراه باشید!

تاثیر منفی طولانی ماندن انحصار بر بازار فناوری

در سال ۱۹۹۰ تمامی جنبه های فناوری در تسخیر مایکروسافت و محصولاتش بود وهیچ جایگزینی برای محصولات مایکروسافت نبود و شما چاره ای جز پذیرفتن این امر نداشتین.

در میان سلطه گری مایکروسافت بر بازار فناوری به شرکت های نوپا همچون گوگل و یا اپل که با بازگشت استیو جابز فقید و نجات دوباره آن این اجازه را به آنها داد که از فرصت تنوع طلبی افراد به خوبی استفاده کنند تا افراد از سایر محصولات کمپانی های دیگر استفاده کنند.

افرادیکه در زمان سلطه گری مایکروسافت در دنیایفناوری حضور داشتند علاقه ای به استفاده از ویندوزفون را ندارند در این میان افراد جوانی که سلطه گری مایکروسافت را به یاد ندارند نیز باید اضافه کرد.

عرضه دیرهنگام ویندوزفون به بازار

مشکل دیگر مایکروسافت این است که از دیگر رقبای خود دیرتر به فکر ورود به بازار موبایل و عرضه محصولاتش در این حوزه افتاد. اپل با معرفی گوشی آیفون در سال ۲۰۰۷ اولین نسخه سیستم عامل  IOS را نیز همراه با این گوشی به بازار معرفی کرد .

و همچنین گوگل با فاصله کمی آندروید را به بازار عرضه کرد . در حالی که عرضه ویندوز فون ۷ تا سال ۲۰۱۰ به طول انجامید. زمانی که مایکروسافت می خواست ویندوز فون ۸ را در سال ۲۰۱۲ وارد بازار کند اپل و آندروید امپراطوری گسترده ای در دنیای موبایل به راه انداخته بودند .

Geekzone در یک نتیجه گیری جالب گفته است که اپل در بازار پی سی ها در مقایسه با مایکروسافت هیچ گاه موفق به کسب بیش از ۱۰ درصد در این حوزه نخواهد شد .

باید پذیرفت که مایکروسافت در بازار گوشی های هوشمند و گجت ها وضغیت چندان مطلوبی ندارد هر چند این وضع در بازار پی سی ها برعکس است . اما بازار پی سی ها در مقابل بازار تلفن های هوشمند رشد منفی داشته برخلاف  این روزها بیشتر افراد هر از چند گاهی گوشی های خودشان را عوض میکنند اما این موضوع در بازار پی سی صدق نمی کند.

موفقیت مایکروسافت در گرو عرضه‌ی محصولات نو و خلاقانه است . عرضه‌ی محصولات نرم‌‌افزاری و سخت‌افزاری با قابلیت‌های تازه و نوآورانه که بتواندکاربران کنونی را حفظ کرده و مشتریان جدیدتری را به جمع جامعه‌ی ویندوزفون اضافه کند.

مایکروسافت این روزها با مدیریت خلاقانه ساتیا نادلای به روزهای بهتر می اندیشند و در مقایسه با گذشته  بیشتر به انتقادات و پیشنهاد های کاربران توجه کرده و روی محصولات خودشان اعمال می کنند باید منتظر ماند ودید آیا ویندوزفون می تواند به سهم بیشتری از بازار دست پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept