تفاوت های مایکروسافت لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL

تفاوت های مایکروسافت لومیا 950 و 950XL

گوشی های مایکروسافت لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL رونمایی شدند و در ماه نوامبر به فروش می رسند. اگر می خواهید بدانید کدام یک مناسب شما است، برای مقایسه ی این دو گوشی با ما باشید.
گوشی های Microsoft Lumia 950 XL و Microsoft Lumia 950 تشابهات زیادی دارند، هر دو به ویندوزفون ۱۰ مجهز شده اند و از به روزترین امکانات، از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی گرفته تا شارژ بی سیم بهره می برند.
با این حال تفاوت هایی قابل توجه هم وجود دارد تا شما بتوانید یکی را به عنوان اولویت خود را انتخاب کنید. ما این جا نگاهی کوتاه به تفاوت های Microsoft Lumia 950 XL و Microsoft Lumia 950 می اندازیم.

نمایشگر:

نمایشگر Microsoft Lumia 950 XL که بزرگ تر است ۵٫۷ اینچ است و یک نمایشگر AMOLED و WQHD است. رزولوشن آن ۱۴۴۰ x 2560 و تراکم پیکسلی آن PPI 518 است و از جنس Corning Gorilla Glass 4 ساخته شده است.
اما نمایشگر Microsoft Lumia 950 کوچک تر است و ۵٫۲ اینچ است که این نمایشگر نیز AMOLED و WQHD است و دارای رزولوشن مشابه اما با تراکم پیکسلی بالاتر PPI 564 است. این نمایشگر از جنس Corning Gorilla Glass 3 ساخته شده است.
در هر دو نمایشگر می توانید بدون بیدار کردن گوشی، اطلاعات و به روز رسانی ها را بخوانید و از هدر رفتن شارژ باتری جلوگیری کنید.

اندازه و وزن:

با توجه به این که Lumia 950 دارای نمایشگر کوچک تری است، طبیعی است که اندازه ی آن هم کوچک تر و وزنش کم تر باشد. Lumia 950  ۱۵۰ گرم و ابعاد آن ۱۴۵ x 73.2 x 8.2 میلی متر است، اما Lumia 950 XL  ۱۶۵گرم و ابعاد آن ۱۵۱٫۹ x 78.4 x 8.4 میلی متر است.

مشخصات فنی:

هر دو گوشی دارای  ۳ گیگابایت حافظه ی RAM و ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی هستند و ویندوز ۱۰ را بسیار روان اجرا می-کنند، اما پردازنده ی  Lumia 950 XL هشت هسته ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز از نوع Qualcomm Snapdragon 810 و پردازنده ی Lumia 950 شش هسته ای با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و از نوع Qualcomm Snapdragon 808 است.

دوربین:

دوربین هر دو گوشی، ۲۰ مگاپیکسلی همراه با شش لنز زایس و یک فلش LED است. دوربین جلو نیز ۵ مگاپیکسلی است و می تواند با کیفیت P1080 فیلم برداری کند که برای تماس های تصویری کاملا مناسب است.

باتری:

هر دوگوشی باتری های مناسبی همراه با قابلیت شارژ بی سیم دارند. باتری Lumia 950 XL دارای ظرفیت بیشتر ۳۳۴۰mAh و باتری Lumia 950 دارای ظرفیت ۳۰۰۰mAh است.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept