تفاوت لومیا ۷۳۰ با لومیا ۷۳۵ چیست و چه فرقی دارند ؟

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 735 / 730

شاید این سوال در ذهن شما نیز نقش بسته باشد که تفاوت لومیا ۷۳۰ با لومیا ۷۳۵ چیست ؟ لومیا ۷۳۵ و ۷۳۰ چه فرقی دارند ؟ خب مطمئنا خیلی از ویندوز فونی های حرفه ای جواب این سوال را می دانند و یا افرادی که پیگیر اخبار ویندوز فون هستند. ولی هستند کاربرانی که تازه وارد ویندوز فون شده اند یا میخواهند بشوند و یا اصلا بطور کلی برای انها این سوال پیش امده، با ویندوز فون پرو همراه باشید تا تفاوت این دو گوشی را ببینیم.

نوکیا یا مایکروسافت نقشه ای دارند و ان اینست که هر گوشی که عرضه میکنند نسخه دوسیم کارته ان را در مدلی جداگانه بیرون میدهند که اگر کاربرانی نسخه دوسیم کارته ان را خواستند داشته باشند و از ان محروم نشوند. همین دیروز که لومیا ۴۳۵ و لومیا ۵۳۲ معرفی شدند هر دو مدل های دوسیم کارته نیز بیرون دادند که کاملا همان ویژگی ها و مشخصات سخت افزاری را دارد و فقط و فقط دوسیم کارته است. گوشی هایی که این روند را داشته اند عبارتند از: لومیا ۷۳۰ – لومیا ۴۳۵ – لومیا ۵۳۲ – لومیا ۵۳۰ – لومیا ۶۳۰ که این گوشی ها دقیقا یک مدل دیگر با تمام مشخصات خودشان دارند که دوسیم کارته است یعنی در دو نسخه تک سیم و دو سیم کارته منتشر شده است.

حال ما به لومیا ۷۳۰ نیز اشاره کردیم؟ قضیه پیچیده شد وقتی که خبری از لومیا ۷۳۵ نیست. در تمامی نسخه های بالا مثلا لومیا ۵۳۲ نسخه تک سیم فقط با همین نام یعنی Lumia 532 نوشته و نامیده میشود ولی نسخه دوسیم کارته به این صورت Lumia 532 Dual SIM. تنها گوشی که نسخه دوسیم کارت ان نام دیگری دارد لومیا ۷۳۵ است که نسخه دوسیم کارت ان لومیا ۷۳۰ نام دارد.

گالری-عکس-نوکیا-گوشی-لومیا-730-و-لومیا-735

مایکروسافت ابتدا نام گوشی های دوسیم کارت را به تغییر در عدد سوم انها در ۵ تا (مثل ۷۳۰ و ۷۳۵) قرار میداد ولی این قضیه متوقف شد. چرا؟ چون مدل هایی بودند که دقیقا بعد از انها مدلی دیگر قرار داشت و مایکروسافت نمیتوانست با تغییر عدد مدل دو سیم کارت را مشخص کند مثل گوشی نوکیا لومیا ۵۳۰ و مایکروسافت لومیا ۵۳۵ که دو گوشی کاملا مجزا از هم هستند و مایکروسافت نمیتوانست نسخه دوسیم کارت ۵۳۰ را ۵۳۵ بنامد. به این ترتیب از لومیا ۷۳۵ به بعد شما دیگر نسخه دوسیم کارته را با تغییر نام نمیبینید و تنها به اضافه شدن عبارت Dual SIM اکتفا شده است.

حال فهمیدیم که تفاوت لومیا ۷۳۰ و لومیا ۷۳۵ تنها و تنها در تک سیم و دوسیم کارته بودن است که لومیا ۷۳۰ در این میان دوسیم کارته است. البته باید بدانید که گوشی تک سیم لومیا ۷۳۵ از قابلیت LTE پشتیبانی میکند. البته لومیا ۷۳۵ حدود ۰٫۲ میلیمتر قطور تر و حدود ۴ گرم سنگین تر است که تفاوت عظیمی نیست! مطالب زیر نیز میتواند برای شما مفید باشند:

2 نظرات
  1. امین کاربر می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بگم این دو گوشی فرق دیگری هم دارند
    و اونم صفحه نمایش اوناست
    که نوکیا لومیا ۷۳۵ AMOLED
    و نوکیا لومیا ۷۳۰ OLED هست
    که معنیش میشه منحنی
    مثل الجی flex که OLED هست

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      معنیش منحنی نمیشه
      amoled جدیدتره و تکنولوژیش قویتر

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept