بررسی مقایسه لومیا ۶۳۵ در برابر لومیا ۵۳۰ کدام گوشی به صرفه تری است ؟

بررسی مقایسه لومیا 635 در برابر لومیا 530 کدام گوشی به صرفه تری است ؟

بازار گوشی های ارزان قیمت جایی است که مایکروسافت واقعا میتواند شانسی برای درخشیدن و پیشرفت داشته باشد. دیروز ما بهترین گوشی ارزان قیمت ویندوزفون – لومیا ۵۲۰ – در برابر جدیدترین گوشی ارزان قیممت – لومیا ۵۳۰ مقایسه کردیم. ما متوجه شدیم که لومیا ۵۳۰ یک گوشی ارزان قیمت خوب است اما برای اپدیت گوشی لومیا ۵۲۰ خود باید بسراغ گوشی لومیا ۶۳۵ بروید. امروز میخواهیم از این قضیه دوم مطمئن شویم.

لومیا ۵۳۰ با پردازنده ۱٫۲GHz اسنپ دراگون ۲۰۰ در برابر لومیا ۶۳۵ با پردازشگر ۱٫۲GHz اسنپ دراگون ۴۰۰ چگونه خواهد بود؟ ایا این تفاوت قیمت بین این دو گوشی تفاوت های عملکردی و کاربردی در گوشی نیز دارد؟ بیایید اینو امتحان کنیم.

مقایسه لومیا ۶۳۵ در برابر لومیا ۵۳۰

بررسی مقایسه لومیا 635 در برابر لومیا 530 کدام گوشی به صرفه تری است ؟

همچون دفعه های قبل ما برای مقایسه لومیا ۶۳۵ در برابر لومیا ۵۳۰ از برنامه رایگان Basemark II OS استفاده میکنیم که در تمام پلتفرم ها موجود است. این برنامه در سایت نیز معرفی شد. بر روی حافظه اصلی گوشی ها نصب کرده ایم تا برنامه بهترین عملکرد را داشته باشد.

چرا به جای لومیا ۶۳۵ از لومیا ۶۳۰ استفاده نشد؟ خب، مسلما این دو گوشی کاملا یکسان هستند. لومیا ۶۳۰ با دو مدل تک سیم کارت یا دو سیم کارته منتشر شد که بالاترین قدرت ان ۳Gاست اما لومیا ۶۳۰ با قابلیت LTE است ولی فقط از یک سیم کارت پشتیبانی میکند.

هر دو تلفن در اخرین اپدیت موجود قرار دارند. هر دو اپدیت لومیا Cyan را دریافت کرده اند و هر دو اخرین نسخه ویندوزفون ۸٫۱ مربوط به خود را دارا هستند – لومیا ۵۳۰ build 12397 و لومیا ۶۳۵ build 12359 – و هر دو بعد از یک سافت ریست مورد ازمایش قرار گرفتند.

نتیجه:

همانطور که انتظار داشتیم لومیا ۶۳۵ دارای امتیاز بهتری است. لومیا ۵۳۰ دارای امتیاز کلی ۳۷۱ شده در حالیکه لومیا ۶۳۵ دارای امتیاز بالاتری با عدد ۴۵۱ شده است.

بزرگترین تفاوت این دو گوشی در این ازمایش در memory دیده میشود. جاییکه در واقع بزرگترین دلیل کاربران برای خرید گوشی لومیا ۶۳۵ نیز وجود دارد. وجود یک RAM 1GB در لومیا ۶۳۵ و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی ان را نسبت به لومیا ۵۳۰ که دارای رم ۵۱۲ مگابایتی است و البته که ۴ گیگابایت فضای داخلی دارد، برتری میبخشد. و البته صددرصد چیپست ۴۰۰ در لومیا ۶۳۵ کاملا نسبت به چیپست ۲۰۰ لومیا ۵۳۰ برتری دارد.

مقایسه عملکرد در دنیای واقعی و واقعیت

نتایج بالا تئوری بودند. اما در واقعیت این تفاوت ها چگونه است؟ برنامه های فقط یک یا دو ثانیه اختلاف اجرا شدن دارند. و شما ان اختلاف بسیار زیاد بین لومیا ۵۲۰ و ۵۳۰ را نمیبینید. هنگام اجرای بازی، مثلا Tentacles: Enter the Mind و Subway Surfers شما تفاوت گرافیکی یا روان بودن بازی را نخواهید دید. تفاوت بزرگی بین این دو وجود ندارد. در حالیکه لومیا ۶۳۵ از Qualcomm Adreno 305 GPU و لومیا ۵۳۰ از Qualcomm Adreno 302 بهره میبرد. در دنیای بازی ها دو گوشی گردن به گردن هم حرکت میکنند.

البته در این میان باید تفاوت بزرگ ۵۱۲ مگابایتی بودن را درنظر گرفت. گوشی لومیا ۵۳۰ رم ۵۱۲ مگابایتی دارد و ما میدانیم که حدود ۵۰ درصد بازی ها و اغلب و اکثر بازی های با گرافیک و زیبا هیچوقت بر روی رم ۵۱۲ مگابایت اجرا نمیشوند. بطور مثال شما میتوانید modern combat 5 را روی لومیا ۶۳۵ براحتی بازی کنید و روی لومیا ۵۳۰ در رویایش بشینید. و بنظر من این بزرگترین تفاوت این دو گوشی است که حتما باید مد نظر داشت.

صفحه نمایش

بررسی مقایسه لومیا 635 در برابر لومیا 530 کدام گوشی به صرفه تری است ؟

در مورد صفحه نمایش نیز لومیا ۶۳۵ براحتی لومیا ۵۳۰ را شکست خواهد داد. این دو گوشی دارای دو صفحه نمایش متفاوت هستند. لومیا ۶۳۵ صفحه نمایش ۴٫۵ و لومیا ۵۳۰ صفحه ۴ اینچی داراست. اگرچه رزولوشن هر دو یکسان است و حتی غلظت رنگ در لومیا ۶۳۵ به مقدار خیلی جزئی در تئوری کمتر است.

اما لومیا ۶۳۵ دارای تکنولوژی ClearBlack در کنار صفحه نمایش خود است. این تکنولوژی تفاوت فاحشی را در صفحه نمایش این دوگوشی بوجود می اورد. ClearBlack باعث اشباع رنگبندی بهتر – سیاه های عمیقتر و کنتراست بالاتری بر روی صفحه نمایش میشود.

دوربین

از لحاظ دوربین هر دو گوشی دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی هستند اما لومیا ۶۳۵ دارای قابلیت اتوفوکوس است که باعث میشود عکس های بهتری انداخته شوند.

نتیجه بندی کلی

بررسی مقایسه لومیا 635 در برابر لومیا 530 کدام گوشی به صرفه تری است ؟

ایا تفاوتی بین دو گوشی وجود داشت؟ جواب مشخص است: بله

همانطور که دیدیم گوشی ها در مقایسه ها تقریبا یکسان بودند و عملکرد مشابهی داشتند. اما جایی بود که چاله بزرگی بین لومیا ۶۳۵ و لومیا ۵۳۰ ایجاد کرد و ان هم وجود رم ۱GB در لومیا ۶۳۵ است. در اینجا دو جواب خواهیم داشت:

اگر پول برای شما مهمتر است و بازی و برنامه برای شما از اهمیتی بسیار کم برخوردار است و میخواهید صرفا یک گوشی دم دستتان باشد که کارتان را راه بیاندازد، یا گوشی دوم باشد، یا کلا شخصی هستید که کاری به بازی و برنامه ها ندارید و از گوشی خود خیلی استفاده میکنید، و مهمتر از اینها در عین ارزان بودن دوسیم کارته بودن نیز مهم است انتخاب شما صددرصد لومیا ۵۳۰ است.

اما، اگر شما میخواهید گوشی داشته باشید که از لحاظ تکنولوژی و اخبار جدید بروز باشد. یعنی بتوانید بازی های جدید داشته باشید و یا برنامه های جدید روی گوشیتان نصب شوند، بتوانید هر بازی با کیفیتی را انجام دهید و محدودیتی برای شما وجود نداشته باشد. و قیمت نیز زیاد برای شما اهمیتی ندارد. به قولی، برای این تفاوت بزرگ لومیا ۶۳۵ حاضرید مقداری بیشتر پول پرداخت کنید مسلما انتخاب شما لومیا ۶۳۵ است که البته صفحه نمایش بهتری نیز داراست.

اگر واقعا قصد خرید این گوشی بین این دو گوشی را دارید فقط و فقط باید به دو تفاوت رم ۱GB و رم ۵۱۲ مگابایتی و در درجه دوم صفحه نمایش بهتر لومیا ۶۳۵ (و قیمت کمی بیشتر) دقت کنید و به تناسب خودتان که کدام برای شما مهمتر است خرید کنید.

2 نظرات
  1. SADEGH کاربر می گوید

    حافظه ی رم۶۳۵ هم ۵۱۲ مگابایته………!!!!!!!!چرااشتباه نوشتید؟؟؟؟مدل۶۳۸ ازرم۱گیگابایتی بهره منده!!!!

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      بله حافظه رم ۶۳۵ هم ۵۱۲ مگابایته, اشتباه نوشته نشده
      مدل ۶۳۸ نمیدونم چیه که ازش صحبت کردید ولی ۶۳۵ رم ۵۱۲ مگابایت داره

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept