نگاهی کوتاه به مایکروسافت لومیا ۵۳۲

هفته گذشته مایکروسافت اعلام کرد که آغاز فروش گوشی لومیا ۵۳۲ را در کشور هند شروع کرده است گوشی کاملا مقرون به صرفه با طراحی عالی و کیفیت ساخت خوب برای رقابت در بازار گوشی های ارزان قیمت آندروید که به کشورهای در حال توسعه عرضه شده است با ویندوز آرنا همراه باشید تا نگاهی کوتاه به مایکروسافت لومیا ۵۳۲ بیاندازیم و از ویژگی های ان در مطلبی مختصر اشنا شویم. بررسی تخصصی ان بعدا در سایت قرار خواهد گرفت.

نگاهی کوتاه مایکروسافت لومیا 532

مزایا

  • سخت افزار مناسب
  • دوربین ۵ مگاپیکسلی
  • مجهز به آخرین آپدیت ویندوزفون ۸٫۱ و آپدیت Denim
  • بدنه با کیفیت و طراحی خوب
  • عمر باتری مناسب
  • دو سیم کارت

 معایب

  • نبود فلش در دوربین
  • نبود دکمه شاتر دوربین

طراحی 

لومیا ۵۳۲ از همان طراحی نام آشنای سری برفی لومیا بهره می‌برد و شباهت عجیبی نیز با تلفن‌های سری نوکیا آشای و لومیا ۶۲۰ دارد. در نگاه کلی این مدل یک مکعب مستطیل شکل است که چهار گوشه آن کمی انحنا داشته و همین مسئله موجب خوش دستی آن شده است. برند مایکروسافت نیز درست در بالای نمایشگر قرار گرفته و کلیدهای فیزیکی همیشگی لومیاها نیز در زیر نمایشگر جای خوش کرده‌اند. جنس بدنه بسیار خوب و با کیفیت است اما اثر انگشت شما خیلی زود بر روی آن باقی می‌ماند گرچه به راحتی نیز پاک خواهد شد. این تلفن هوشمند در ۴ رنگ مشکی، سفید، نارنجی و سبز عرضه شده است.

صفحه نمایش 

نگاهی کوتاه مایکروسافت لومیا 532

مایکروسافت در لومیا ۵۳۲ از یک صفحه نمایش ال سی دی ۴ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ و با تراکم پیکسلی ۲۲۳PPI بهره می برد که کیفیت آن در حد اندازه گوشی های امروزی نیست . درست است که الان در مقابل دیگر گوشی های بازار از صفحه نمایش کوچکی بهره می برد اما بسیاری از مردم نیز هستند که دنبال یک گوشی حمع وجور و کوچک هستند و با گوشی های با صفحه بزرگ نمی توانند کار کنند .

با توجه به این وضوح پایین، واقعا تصاویری فراتر از انتظار و پر رنگ و لعاب را به نمایش می‌گذارد حتی زاویه دید در هنگام کج کردن تلفن برای تماشای فیلم یا بازی خوب ولی بزرگ نیست. از طرف دیگر نسبت به قیمت این گوشی شما در لومیا ۵۳۲ از یک صفحه لمسی خوب و روان طرف هستید که در حد و اندازه صفحه لمسی های گوشی های امروزی است  و بر خلاف لومیا ۵۳۵ که مشکلاتی در صفحه لمسی خودش دارد  مشکلی از این بابت در لومیا ۵۳۲ نخواهید داشت. از طرفی این مدل از قابلیت Glance (نمایش اعلانات بر روی صفحه در حالت قفل) و Double tap (باز شدن قفل با دو بار ضربه بر روی صفحه) نیز پشتیبانی می‌کند که در نوع خود جالب است.

سخت افزار 

لومیا ۵۳۲ به یک پردازنده ۴ هسته ای اسنپ دراگون ۲۰۰ با فزکانس کاری ۱٫۲ گیگاهرتز مجهز شده است که همراه با ۱ گیگابایت رم که مشکلی از بابت اجرای برنامه ها و بازی ها  و وب گردی و سوئیچینگ بین برنامه نداشته باشید لومیا ۵۳۲ از حافظه گرافیکی Adreno 302  استفاده می کند که در بازی های سنگین برای مدتی خبری از گرم شدن گوشی نیست ولی گرافیک در بعضی از بازی ها ناامیدکننده است و همچنین در بازی هایی بازی دچار پرش می شود اما در بازی های سنگینی مانند آسفالت ۸ به خوبی و روانی بازی اجرا می شود .

از لحاظ حافظه لومیا ۵۳۲ مجهز به ۸ گیگابایت حافظه داخلی است که شما می توانید از طریق درگاه میکرو SD آن را به ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید که یک امتیاز خوبی برای افرادی که به دنبال یک گوشی ارزان قیمت با حافظه ذخیره سازی بالا می گردند است.

لومیا ۵۳۲ به یک باتری ۱۵۶۰ میلی آمپری مجهز شده است که توسط کاربر می تواند عوض شود این گوشی در حالت بدون استفاده (Stand-By) می‌تواند تا ۵۳۰ ساعت شارژدهی داشته باشد، اما در یک استفاده معمولی می‌توانید تا بیش از ۲ روزاز آن استفاده کنید.

دوربین 

لومیا ۵۳۲ به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است که قابلیت خاصی در آن نیست حتی بدون فوکوس اتوماتیک! کیفیت عکس در حد و اندازه این گوشی عالی است اما انتظار کیفیت سایر گوشی های لومیا را نباید از این گوشی داشته باشیم کیفیت فیلم برداری به صورت ۴۸۰P با سرعت ۳۰ فریم برثانیه است دوربین جلوی آن ۰٫۳ مگاپیکسل از نوع VGA است و باید خوشحال باشیم که این دوربین وجود دارد و برخلاف گوشی های لومیا انند لومیا ۵۲۰ شما مشکلی از بابت تماس تصویری ندارید.

خلاصه 

نگاهی کوتاه مایکروسافت لومیا 532

مایکروسافت لومیا ۵۲۳ یک گوشی مدل میان رده است که به سبب قابلیت‌های خوبش نظیر بدنه با کیفیت، سخت افزار خوب و سیستم عامل روان، می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک گوشی خوب با قابلیت های ویژه و از طرفی با قیمت خوب می گردند عالی محسوب شود. از طرفی قیمت آن نیز تنها ۷۹ یورو عنوان شده که در ایران چیزی در حدود ۵۰۰ الی ۵۵۰ هزار تومان است که قیمتی بسیار خوب و معقول برای این گوشی محسوب می شود. همچنین این گوشی در دو مدل تک و دو سیم کارته به بازارهای جهانی عرضه شده است.

دانلود ویدیو

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept