بررسی تخصصی HTC One M8 برای ویندوز

بررسی گوشی HTC One M8 با سیستم عامل ویندوزفون 8.1

همانطور که در اخبار گذشته و مطالب زیادی که در اینباره منتشر کردیم شرکت اچ تی سی گوشی ویندوزفونی جدیدی را معرفی کرد که نمیتوان ان را یک گوشی عادی ویندوزفونی دانست، چون شما اینبار سیستم عامل ویندوزفون را بر روی یک پرچمدار شرکت سازنده گوشی میبینید. در این مطلب بررسی تخصصی HTC One M8 برای ویندوز را با شما مرور میکنیم.

ویدیو تبلیغاتی زیر نیز توسط شرکت Verizon برای معرفی گوشی جدید HTC One M8 با سیستم عامل ویندوزفون منتشر شده است:

لینک دانلود ویدیو

دقیقا همین امروز گوشی HTC One M8 با سیستم عامل ویندوزفون ۸٫۱ با اخرین اپدیت منتشر شد. گوشی پرچمدار شرکت اچ تی سی که نسخه اصلی ان با سیستم عامل اندروید منتشر شده بود و ویژگی های بسیار خوب و عالی دارد. این یکی از معدود فرصت هایی است که شما میتوانید گوشی محبوب خود را با دوسیستم عامل متفاوت داشته باشید و هر کدام را که دلخواهتان بود انتخاب کنید. گوشی HTC One M8 با سیستم عامل ویندوزفون ۸٫۱ و همچنین با سیستم عامل اندروید. البته این گوشی برخلاف اچ تی سی های قبلی که سیستم عامل ویندوزفون را داشتند و از کورتانا محروم بودند؛ کورتانا را نیز داراست.

در زیر میتوانید دو مطلب مفید که در اینباره در سایت قرار گرفتند را مشاهده کنید:

سخت افزار گوشی HTC One M8

اگر شما گوشی های اچ تی سی را دنبال میکردید از برخی ویژگی های بارز این گوشی خبر دارید. ویژگی هایی همچون بلندگو های BoomSound – دوربین فیلمبرداری با کیفیت اولترا پیکسل و قاب الومینیومی و زیبای این گوشی که از مشخصه های معروف این گوشی هستند.

گوشی HTC One m8 ویندوزفونی

مشخصات پایه سخت افزاری HTC One M8 عبارتند از:

  • صفحه نمایش ۵ اینچی LCD با رزولوشن ۱۰۸۰p که با قابلیت Gorilla Glass 3 پوشانده شده است.
  • پردازشگر اسنپ دراگون کوالکوم ۸۰۱
  • سیم کارت نانو
  • ۲GB  DDR2 RAM
  • دوربین اولتراپیکسل پشتی با قابلیت ۴ مگاپیکسل رزولوشن واقعی – کیفیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p.
  • دوربین جلویی با کیفیت ۵ مگاپیکسل
  • باتری ۲۶۰۰ میلی امپر و غیرقابل جابه جایی
  • اسپیکرهای استریو جلویی

در دست نگه داشتن گوشی حس یک گوشی باریک – بزرگ و فلزی را به شما میدهد. این گوشی از لومیا ۱۰۲۰ بزرگتر است اما از لومیا ۱۵۲۰ کوچکتر. بلندی گوشی ممکن است برای برخی اذیت کننده باشد. دکمه پاور در بالای گوشی است و دکمه های تغییر صدا در سمت راست گوشی قرار دارند. بلندگو های استریو بوم BoomSound که در بالا و پایین صفحه نمایش قرار گرفته اند و هدر رفتن صدا را بشدت کاهش میدهند.

به پشت گوشی که نگاه کنیم دو دوربین را مشاهده میکنیم، یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر که سیستم DuoCamera این گوشی را تشکیل میدهند. لنز هایی که اولتراپیکسل دارند. اولتراپیکسل دارای پیکسل های بزرگتری است که نور بیشتری را نسب به پیکسل های عادی جذب میکنند و عکس های با کیفیت تری را نشان میدهند هر چند دارای کیفیت عددی کمتری باشند. این نور بیشتر کسب کردند باعث میشوند در شرایط نوری کم نیز عکس های بهتری داشته باشیم.

HTC One M8 Dot View Case

عکس های گوشی HTC One m8 ویندوزفونی به صورت رسمی (7)

قابلیت HTC One M8 Dot View Case ویژگی است که در ان شما با قابی متفاوت روبه رو هستید. در گوشی های عادی شما یک قاب کامل را بر روی صفحه دارید و در برخی قاب ها نیز قسمتی از جلوی ان برداشته شده تا بتوان راحتتر به تلفن ها جواب داد. اما در این مدل شما با گوشی روبه رو هستید که قاب دارد که صفحه جلویی ان سوراخ سوراخ است و این گزینه همچنان که در عکس پیداست بر روی کل قاب قرار دارد. با قابلیت گرافیک ۸-bit که بر روی صفحه نمایش وجود دارد شما میتوانید یک صفحه نمایش زیبا داشته باشید. در این حالت میتوانید ویژگی های همچون: زمان – دما – اطلاعات تماس گیرنده و… را به شما نشان میدهد در همان حالیکه کاور گوشیبسته است.

نرم افزار : اخرین اپدیت ویندوزفون ۸٫۱ بر روی گوشی HTC One M8

عکس های گوشی HTC One m8 ویندوزفونی

ما سخت افزار را متوجه شدیم و سپس به سراغ نرم افزار میرویم. این گوشی را زمانیکه شما از جعبه ان خارج کنید بصورت پیشفرض با ویندوزفون ۸٫۱ اپدیت ۱ خواهد بود. بجای گوگل نو Google Now شما دستیار صوتی کورتانا را خواهید داشت و بجای انواع ویجت ها از قابلیت جالب کاشی زنده Live Tile بهره میبرید. یک صفحه پنج اینچی که میتوانید کاشی های خود را در سه ستون قرار دهید و از کاشی های رنگارنگ و زنده خود لذت ببرید. خب فکر کنم از ویژگی های ویندوزفون ۸٫۱ خبر دارید و همه میدونیم چه ویژگی های را داریم.

البته هنوز هم برخی ویژگی های نرم افزاری همچون برنامه دوربین وجود دارند که میتوانید ان را انتخاب کنید. بصورت پیشفرض میتوانید از برنامه دوربین ویندوزفون استفاده کنید. اما برنامه دوربین اچ تی سی بصورت برنامه ای جداگانه بر روی گوشی وجود دارند که میتوانید از ان استفاده کنید. این برنامه حتی رابط کاربری مربوط به خود را حفظ کرده است و از ان بهره میبرد.

البته برنامه BlinkFeed نیز بر روی این گوشی قرار دارند که میتوانید از جدیدترین اخبار با یک کاشی بزرگ بر روی صفحه اصلی خود لذت ببرید.

عکس های گوشی HTC One m8 ویندوزفونی به صورت رسمی (8)

خوشبختانه با سخت افزاری که این گوشی پرچمدار داراست از ویژگی های نرم افزاری جدید ویندوزفون عقب نمانده و ویژگی های خوبی همچون کورتانا و … را داراست و همچون دیگر ویندوزفونی هاست.

2 نظرات
  1. محمد کاربر می گوید

    سلام …من قصد خریدن لومیا ۹۳۰ رو داشتم که با دیدن گوشی وینفونی اچ تی سی کمی تردید دارم نسبت به خریدن لومیا ۹۳۰ .
    خواستم که به من کمک کنین و بگید که کدوم رو بخرم بهتره ( از هر لحاظ)

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      اول این قضیه رو بگم که زمان خرید براتون مهم نیست؟
      لومیا ۹۳۰ فروردین امسال معرفی شد و هنوز برای بازار ایران نیومده
      HTC One ویندوزفونی که هنوز اصلا کاملا رسمی معرفی نشد و اصلا غیر از تحت اپراتور Verizon و AT&T موجود نیست کلا, یعنی ورود به بازار حداقل چهارماه دیگه است,حداقل ها – یعنی خیلی زوده زودش

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept