بررسی تخصصی نوکیا لومیا ۹۳۰ Nokia Lumia

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

در این مطلب یک بررسی تخصصی و کامل و جامع از تمام ویژگی و مشخصات گوشی نوکیا لومیا ۹۳۰ را برای شما کاربران ویندوزفون عزیز قرار میدهیم. لومیا ۹۳۰ Lumia نسخه بین المللی گوشی لومیا ایکان Icon اپراتور Verizon است که توسط شرکت نوکیا قبل از اینکه توسط مایکروسافت خریده شود منتشر شد. لومیا ۹۳۰ در واقع گوشی پرچمدار ویندوزفون است که در برابر گوشی های پرچمدار سیست عامل های دیگر همچون S5 و Z2 میگیرد. این گوشی در نگاه اول نیز تمام ویژگی های یک پرچمدار و برتر را نشان میدهد.صفحه نمایش ۱۰۸۰p، پردازشگر اسنپ دراگون چهار هسته ای، رم ۲ گیگابایتی، ۳۲ گیگ حافظه داخلی و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و اسپیکرهای های عالی.

طراحی Design

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 930 Nokia Lumiaبررسی تخصصی نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

در مقایسه با لومیا ۱۰۲۰ و دوربین بزرگی که در پشت گوشی قرار دارد این گوشی مناسبتر است و اندازه ۱۳۷ x 71 x 9.8 mm با وزن ۱۶۷ گرم را داراست. این وزن برای گوشی ۵ اینچی کمی سنگین است. ظاهر ان کاملا صاف است و دور ان دارای نوار الومینیومی است.پشت ان از صفحه پلی کربناتی درست شده که رنگ های متنوعی به لومیا ۹۳۰ میدهد.

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

دکمه ها همگی در سمت راست قرار دارند. دکمه پاور و قفل صفحه در وسط و دکمه های کنترل صدا در بالا و دکمه دوربین در پایین و کنترل خوبی نیز دارد.

صفحه نمایش Display

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

لومیا ۹۳۰ یک صفحه ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل امولد با غلظت رنگ ۴۴۱ppi داراست. حالت های مختلفی از صفحه نمایش در تنظیمات وجود دارند که میتوانید از بین انها انتخاب کنید تا حرارت رگ ها یا میزان غلظت رنگبندی و اشباع رنگ ها چقدر باشد. رنگبندی حرارت ها از گرم تا سرد و حالت غلظت رنگ ها از natural تا vivid است و حتی میتوانید رنگ ها را بصورت جداگانه از بنفش تا سبز تنظیم کنید. در حالت طبیعی و پیش فرض حرارت رنگ ها ۶۷۲۴K بدست امده که نزدیک ۶۵۰۰k مرجع بین المللی است.

رابط کاربری و کارکرد

از محدود گوشی هایی است که وقتی از جعبه گوشی بیرون می اید همراه با نسخه ویندوزفون ۸٫۱ خواهد بود. این سیستم عامل در حال هر چه کاملتر شدن است، همچون که نوتیفیکشن سنتر به ان اضافه شده و تمام نوتیفیکشن ها را در ان نشان میدهد و البته تنظیمات خاصی را میتوانید به بالای ان اضافه کنید.

ویژگی های بیشتر و جیدتری نیز به ویندوزفون ۸٫۱ اضافه شده است که از جمله میتوان به قرار دادن تصویر پس زمینه یا والپیپر به صفحه اصلی نام برد. در این ویژگی کاشی ها شفاف میشوند و تصویر پس زمینه واضح تر و بهتر نمایان میشود و در پشت کاشی ها میتوانید یک عکس زیبا داشته باشید.

بررسی تخصصی و کامل نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

در اینجا ویژگی دیگری همچون Quiet Hours وجود دارد. در این ویژگی در ساعات مشخصی از روز که در برنامه تنظیم میکنید گوشی شما در حالت بیصدا بودن کامل قرار میگیرد و هیچ گونه صدایی از ان پخش نمیشود تا ساعاتی را در ارامش کامل داشت باشید.

در قسمت دیگر شما با اپدیت لومیا ساین روبه رو هستید که ویژگی های زیادی همچون بهتر شدن عملکرد دوربین و.. را در بردارد که میتوانید ان را در این پست مشاهده کنید و برای توضیحات اضافی در این مورد به همان مطلب مراجعه کنید. البته علاوه بر اینها مایکروسافت با باز گذاشتن و جذب کردن برنامه نویسان برنامه های زیادی به این سیستم عامل اضافه کرده و البته مایکروسافت  و نوکیا نیز برنامه خاص خود را بر روی سیستم عامل بصورت پیش فرض قرار داده اند.

پردازشگر و حافظه Processor And Memory

لومیا ۹۳۰ از یک پردازشگر CPU اسنپ دراگون ۸۰۰  ۸۹۷۴-AA چهارهسته ای بهره میبرد که با ۲٫۲GHz کلاک شده است. که البته اکنون پردازشگر های ۸۰۱ نیز عرضه شده اند و البته نوکیا از پردازشگر ویژه PureView برای عکس هایش استفاده میکند که منحصر بفرد نوکیاست. البته این سخت افزار برای سیستم عامل ویندوزفون زیاد است و حتی بازی های سه بعدی این سیستم عامل با گرافیک عالی نیز به این سخت افزار به صورت کامل احتیاجی ندارد. علاوه بر این رم ۲٫۲GHz این گوشی باعث میشود که برنامه ها و بازی ها و… بسرعت بارگذاری شوند و عمل کنند و بتوانید تعداد بسیار زیادی از نرم افزار ها را در پس زمینه در حال اجرا داشته باشید بدون انکه از سرعت شما کم شود و یا اینکه کوچکترین لگ را مشاهده کنید.

اینترنت و اتصالات Internet And Connectivity

بررسی تخصصی و کامل نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

همچون سیستم عامل ای او اس، ویندوزفون مرورگر های فرعی ندارد و البته از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ Internet Explorer 11 browser در نسخه جدید ویندوزفون ۸٫۱ خود استفاده می کند که بسیار سریع است و ویژگی های بسیار زیادی دارد، همچون قابلیت باز کردن تعداد نامحدود از صفحات Tab، حالت reading که فقط متن را نگه میدارد و یک مطلب را خیلی منظم به شما نشان میدهد و incognito mode که هیچ تاریخچه ای از مرورگر را ذخیره نمیکند. از دیگر ویژگی ها میتوان به جلو و عقب بردن صفحات تنها با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه اشاره کرد و ویژگی عالی پین کردن صفحات به صفحه اصلی که به یک کاشی زنده تبدیل میشوند و جدیدترین عنوان های ان سایت را نشان میدهند. یک مرورگر سریع و روان با قابلیت زوم براحتی و حرکتی روان.

لومیا ۹۳۰ از قابلیت ۴G LTE و همچنین از ۴۲ Mbps HSPA+ پشتیبانی میکند که بر اساس اپراتور شما و شبکه ان سرعت شما تعیین میشود. به دیگر امکانات ارتباطی همچون Wi-Fi b/g/n/ac, Bluetooth 4.0, A-GPS, DLNA و NFC نیز میتوان اشاره کرد.

دوربین Camera

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

دوربین عقبی گوشی دارای ۲۰ گاپیکسل و البته همراه Zeiss six-element lens میباشد. قابلیت تثبیت سازی عکس optical image stabilization و دو فلش LED از دیگر قابلیت های این دوربین است. پیکسل های ۱٫۱۲ میکرومتری در سنسور ۱/۲٫۵  قرار دارند، که کمی کمتر از دوربین سونی Z2 است. گوشی لومیا ۹۳۰ همچنان دارای کانون f/2.4 است.

تکنولوژی Pureview نیز بر روی گوشی لومیا ۹۳۰ همچون برخی گوشی های لومیا وجود دارد که این تکنولوژی این اجازه را میدهد که با پیکسل کمتر عکس هایی با کیفیت بیشتری گرفته شود و البته در بزرگنمایی ها و برش های عکس کیفیت حفظ میشود.

فوکوس در این گوشی در حدود کمتر از یک ثانیه صورت میگیرد، تمام فرایند فوکوس و گرفتن عکس و ذخیره ان حدود ۳ ثانیه طول میکشد و دوربین شما بعد از سه ثانیه برای گرفتن عکس بعدی کاملا اماده میشوید.

نوکیا و البته لومیا ۹۳۰ از لحاظ برنامه های عکاسی در حالت غنی بسر میبرد و میتواند شما را از هر لحاظی راضی نگه دارد. در برنامه عکاسی گوشی ویژگی های بسیار زیادی به شما داده میشود همچون: white balance, ISO (100-4000), shutter speed (up to 4 seconds) و… که میتوانید عکس خود را در حالت پیش فرض تهیه کنید و یا تنظیمات را به صورت دستی تغییر دهید و یک عکس حرفه ای تهیه کنید و البته لنز های عکاسی دیگری همچون عکاسی پانومارا و Nokia Refocus, Bing vision, Cinemagraph lens, و Nokia Glam M و… نیز برای انتخاب وجود دارند که هر کدام ویژگی خود را دارند. فلش های این گوشی نیز تا فاصله ۳ متری را جواب میدهند و در ازمایش ها فلش ها در فاصله یک متری تیجه خوبی را از خود بجای گذاشته اند و بالانس رنگ ها را حفظ کرده اند.

دوربین فیلمبرداری گوشی قابلیت فیلمبرداری ۴k را ندارد که البته اکنون زیاد هم کاربردی نیست، دوربین لومیا ۹۳۰ قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p با ۳۰fps را داراست اما صدابرداری ان فوق العاده است. صدابرداری این گشوی توسط ۴ میکروفون HAAC که در اطراف گوشی تعبیه شده اند صورت میگیرد و حالت های normal stereo, surround sound (Dolby Digital Plus 5.1), یا directional stereo داراست. در حالتی شما میتوانید طوری تنظیم کنید که صداهای اضافی ضبط نشوند و البته در حالتی دیگر نیز میتوانید حالت استریو را انتخاب کنید که بعد از ضبط و نگاه کردن ویدیو استریو بودن صدای آن را واقعا میتوانید حس کنید و میتوان گفت صدابرداری لومیا ۹۳۰ در فیلمبرداری بهترین ضبط صدا در بین دیگر گوشی هاست.

دوربین فیلمبرداری اثبات تصویر هم در حین فیلمبرداری برای لحظه هایی که شما راه میروید و یا اینکه دست شما میلرزد داراست. قابلیت زوم عالی تا سه برابر در حین فیلمبرداری نیز موجود است.

پخش کننده و پلیر MultiMedia

با صفحه نمایش ۵ مگاپیکسلی میتوانید فیلم و عکس های خود را خوب و عالی مشاهده کنید و البته برنامه های ویرایش عکس و ویدیو خوب و کاربردی هم برای اینکار وجود دارد.

بررسی تخصصی و کامل نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

پلیر موسیقی نوکیا میکس رادیو و ایکس باکس موزیک مایکروسافت دو پلیر موسیقی هستند که ویژگی های خاص خودشان را دارا هستند و البته فروشگاهی برا خرید البوم های محبوب شما نیز محسوب میشوند. پخش صدای اندازه گیری شده توسط سپیکر های این گشوی یکی از بهترین ها و بلندترین ها بوده و بر اساس اندازه گیری ها به میزان ۷۹ dB بوده که یک پخش صدای عالی بشمار میرود.

پلیر ویدیو اورجینال تمام فرمت های ویدیو با رزولوشن های مختلف را نشان میدهد از جمله فایل های DivX/Xvid/MKV تا رزولوشن ۱۰۸۰P. همچنین ویدیو پلیر از زیر نویس نیز پشتیبانی میکند.

نتیاج عملکرد صدای خروجی لومیا ۹۳۰

بررسی تخصصی و کامل نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

کیفیت تماس Call Quality

همانطور که همه از گوشی خود دو یا سه میکروفون را انتظار دارند، اما این گوشی همانطور که گفته شد دارای ۴ میکروفون فوق العاده است که یک صدای واضح و شفاف و بدون نویز را انتقال میدهد. صدای ورودی نیز کیفیت خوبی دارد و در حالت بیشترین صدا صدای ان اذیت کننده نیست.

باتری Battry

بررسی تخصصی و کامل نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

باتری ۲۴۲۰ mAh میلی امپر بنظر دارای ظرفیت پایینی میباشد در برابر دیگر گوشی هایی که اکنون به بازار ارائه شده اند. ۱۵ ساعت زمان مکالمه در حالت ۳G و ۲۰ روز در حالت استند بای و ۹ ساعت در حالت روشن بودن صفحه و مرور اینترنت و مشاهده فیلم و عکس و… نتایج بسیار خوبی است( که البته در حالت عمل ۹ ساعت در ۴٫۵ ساعت دیده شده است.). نوکیا لومیا ۹۳۰ همچنین دارای قابلیت شارژ وایرلس است که میتواند در هر جایی مورد استفاده قرار بگیرد.

نتایج عملکرد طول عمر باتری

بررسی تخصصی و کامل نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

نتایج میزان زمان لازم برای شارژ گوشی

بررسی تخصصی و کامل نوکیا لومیا 930 Nokia Lumia

نتیجه گیری

در پایان میتوان گفت که لومیا ۹۳۰ یک گوشی عالی ویندوزفون است. شاید بتوان گفت که ویژگی های برتر ۹۳۰ دوربین Pureview انست که عکس های عالی را ثبت میکند. ویدیو های ان نیز صدای عالی را دارد و همچنین صفحه نمایش AMOLED که کیفیت خوبی از عکس را نشان میدهد و البته خروجی تصویر عالی ای نیز دارد.

سیستم عامل ویندوزفون ۸٫۱ نیز اکنون به اندازه کافی کامل شده است. با ویژگی های همچون برنامه نقشه HERE و همچنین پلیر های خوبی همچون نوکیا میکس رادیو و ایکس باکس موزیک و ویدیو و البته کمبود هایی که در برخی برنامه ها داراست. اگر شما از سیستم عامل اندروید و ای او اس به ویندوزفون امده اید باید بدانید که برخی از برنامه هایی که میشناختید و از انها استفاده میکردید فعلا در ویندوزفون وجود ندارند و ویندوزفون از این لحاظ کمبود دارد، هر چند که هر روز در حال کاملتر شدن است.

بررسی لومیا ۹۳۰ تمام شد و سعی شد تمام جنبه های گوشی مورد مطالعه و بحث قرار بگیرد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

2 نظرات
  1. محسن کاربر می گوید

    سلام دوست عزیز
    منون از بررسی جالبتون
    لومیا ۹۳۰ را از کجا می تونم تهیه کنم که هم مطمئن باشه هم به صرفه

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سایت های فروش این گوشی تو اینترنت هستن
      اگر هم به بازار موبایل تهران دسترسی دارین که از نمایندگیش تهیه کنید

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept