بررسی تخصصی نوکیا لومیا ۶۳۵ Nokia Lumia

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 635 Nokia Lumia

لومیا ۶۳۰ و لومیا ۶۳۵ گوشی هایی بودند که توسط نوکیا در کنفرانس ۲۰۱۴ بیلد معرفی شدند. این دو گوشی هوشمند از اولین گوشی هایی بودند که با ویندوزفون ۸٫۱ و لومیا cyan منتشر شدند. در لومیا ها سری ۶۳x بالای لومیا ۵۳۰ قرار میگیرند. ارزانترین گوشی نیستند اما میتوان گفت با صرفه ترین هستند.

ما همین اواخر بود که بررسی تخصصی لومیا ۵۳۰ را در سایت قرار دادیم. شاید در مقایسه ۵۳۰ ارزان تر باشد ولی همیشه همه چیز پول و ارزانی نیست و گاهی برخی کیفیت ها برتری دارند بر قیمت ها.

تفاوت لومیا ۶۳۰ و لومیا ۶۳۵ چیست ؟

لومیا ۶۳۰ و لومیا ۶۳۵ هر دو در تمام مشخصات و ویژگی های یکی هستند. اما تفاوت چیست؟ لومیا ۶۳۰ از قابلیت دو سیم کارته بودن پشتیبانی میکند و میتواند همزمان دو سیم کارت را داشته باشد. ویژگی که در بازار های جهانی برای برخی بسیار مهم است و مهمتر نیز مشود زمانیکه بخواهید گوشی خود را ارزان قیمت نیز تهیه کنید. البته لومیا ۶۳۵ از قابلیت LTE پشتیبانی میکند که لومیا ۶۳۰ ان را ندارد. در این بررسی تخصصی من از لومیا ۶۳۵ استفاده کردم ولی تمام نکاتی که گفته میشوند در مورد لومیا ۶۳۰ نیز کاملا صدق میکنند و هیچ تفاوتی نیست.

در دست گرفتن نوکیا لومیا ۶۳۵

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 635 Nokia Lumia

لومیا ۶۳۵ گوشی جذابی است. این گوشی صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی دارد که به این معناست که براحتی در دست اغلب مردم قرار میگیرد و یک دستی میتوان با ان کار کرد. لبه های گوشی منحنی و گرد است و پشت ان نیز کمی انحنا دارد، بهمراه رنگ های روشن و زیبایی که دارد این گوشی یک گوشی دلربا میشود.

این گوشی در رنگ ها متنوعی موجود است که میتوان رنگ های: سبز روشن – زرد – نارنجی – سیاه و سفید را نام برد. علاوه بر اینها قاب های متنوعی نیز برای این گوشی ها تولید و عرضه شده که بر اساس علاقه شخصی میتوانیدانها را نیز خریداری و استفاده کنید.

سخت افزار لومیا ۶۳۵

بررسی-تخصصی-نوکیا-لومیا-635-Nokia-Lumia-(5)

نوکیا لومیا ۶۳۵ یک گوشی ارزان قیمت محسوب میشود اما ویژگی های ارزان قیمتی ندارد، میتوانید مشخصات ان را در زیر مشاهده کنید و با تمام گوشی های این رده قیمتی مقایسه کنید.

مشخصات نوکیا لومیا ۶۳۵

  • ویندوزفون ۸٫۱ بهمراه لومیا cyan و قابل ارتقا
  • ۴٫۵ اینچ صفحه نمایش IPS LCD با قابلیت های ClearBlack و Gorilla Glass 3
  • رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰
  • پردازنده اسنپ دراگون ۴۰۰ چهارهسته ای با قدرت ۱٫۲GHz
  • دوربین پشتی با کیفیت ۵ مگاپیکسل بدون فلش
  • ۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه با پشتیبانی از کارت حافظه خارجی
  • رم ۵۱۲ مگابایت
  • پشتیبانی از ۴G LTE
  • باتری با ظرفیت ۱۸۳۰ میلی امپر
  • اندازه ۵ در ۶۶٫۷ در ۹٫۲ میلیمتر
  • وزن ۱۳۴ گرم

رم ۵۱۲ مگابایتی در کنار پردازنده ۴۰۰ چهرار هسته ای به این معناست که این گوشی خیلی روان و عالی اجرا میشود و هیچ جا کم نمی اورد. فقط برخی بازی هایی که با رم ۱ گیگابایت اجرا میشود دارای مشکل میشوند و شاید بتوان گفت تنها نقطه ضعف این گوشی همین است و تنها نکته ای که خیلی باید دقت کنید همین است که اگر بازی برای شما مهم است در خرید این گشوی بیشتر دقت کنید.

این گوشی از قابلیت SensorCore که برای تشخصی حرکات گشوی در برخی برنامه های ورزشی و… استفاده میشود، برخوردار است. این یک گوشی ارزان قیمت است، اما مایکروسافت در صفحه نمایش ان کم نگذاشته است، قابلیت ClearBlack که باعث سیاهی بهتر و دید بهتر در نور روشن میشود را منجر میشود، صفحه نمایش نوکیا ۶۳۵ هیچ مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

این گوشی همان رزولوشن متعارف ۸۰۰ در ۴۸۰ را داراست اما بخار دکمه های مجازی بر روی صفحه نمایش ۵۴ اینچ بیشتر را دارا میشود. حافظه این گوشی زیاد نیست، تنها ۸ گیگابایت حافظه داخلی که فقط ۳٫۳۳ گیگابایت ان قابل استفاده است؛ البته نگران نباشید چون براحتی میتوانید کارت حافظه بر روی گوشی بگذارید و از فضایی تا ۱۲۸ گیگابایت بر روی گوشی لذت ببرید.

این گوشی دو سنسور proximity sensor و ambient light sensor را ندارد و البته نداشتن این سنسور ها از دست دادن ویژگی های بزرگی نیست. این گوشی دکمه دوربین خارجی نیز ندارد و البته که دوربین جلو هم ندارد. شاید برای کسانی که عکس های سلفی زیادی میگیرند و دنبال گوشی ارزان قیمت هستند لومیا ۷۳۰ گوشی بهتری باشد. البته شما میتوانید از برنامه lumia selfie استفاده کنید و با استفاده از دوربین عقب عکس های سلفی بگیرید چون این برنامه خیلی هوشمند است و چهره را تشخیص میدهد و عکس می اندازد.

دوربین نوکیا لومیا ۶۳۵

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 635 Nokia Lumia

دوربین این گوشی در پشت دارای کیفیت ۵ مگاپیکسل است. در قابلیت هایش میتوان اتوفوکوس را نام برد و قابلیت بزرگنمایی تا x4 را داراست. فلش ندارد، پس نمیتوانید در نور کم روی ان حساب کنید. امتیازهای این دوربین متوسط است. یک گوشی به صرفه از لحاظ قیمت و به صرفه از لحاظ دوربین. عکس هایش شما را راضی نگه میدارد اما نمیتوانید انتظار داشته باشید که از لحاظ تکنیکی حرفه ای باشند.

در زیر عکس های گرفته شده از نوکیا لومیا ۶۳۵ را قرار داده ایم.

عمر باتری نوکیا لومیا ۶۳۵

بررسی تخصصی نوکیا لومیا 635 Nokia Lumia

این گوشی از باتری های متوسط ۱۸۳۰ میلی امپری بهره میبرد. قابل جابه جایی است و این به این معناست که میتوانید باتری ذخیره ای با خود داشته باشید اگر نگران ضدحال خوردن در وسط روز هستید. البته این کار ضرورتری ندارد که یک باتری اضافه داشته باشید چون باتری این گوشی یک روز را براحتی دوام می اورد و شما میتوانید اصلا نگران نباشید که در وسط روز گوشیتان خاموش میشود.

باتوجه به ویژگی های این گوشی و قیمت ان ارزشش را دارد. این گوشی ارزان ترین گوشی نیست ولی با توجه به ویژگی ها و قابلیت هایش میتوان گفت واقعا پول ان به سخت افزارش می ارزد. و میتوان گفت به صرفه ترین گوشی ویندوزفونی است. البته باز تکرار میکنم اگر بازی ها برای شما مهم هستند این گوشی با رم ۵۱۲ مگابایتی برخی جاها کم می اورد.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept