چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

در این آموزش عکاسی نمیخواهیم از تنظیمات دوربین عکاسی صحبت کنیم. هنگام گرفتن یک عکس معمولی ژست های رایج بسیاری وجود دارد که می توانیم هریک از آنها را امتحان کنیم، اما هنگام سلفی گرفتن، ژست ها بسیار متفاوت هستند. برخی نکات را با هم مرور میکنیم که آموزش کوتاهی در عکاسی برای گرفتن عکس های سلفی از خودتان و لحظه های زیبای زندگیتان باشند و آنها را جذابتر خلق کنید. خب ابتدا بیایید برخی برنامه ها را برای اینکه سلفی بهتری تهیه کنیم با هم مرور کنیم و آنها را دانلود و در عکس های سلفی خود امتحان کنید:

برنامه های عکاسی ویندوز فون برای گرفتن عکس های سلفی Selfie

برنامه های عکاسی ویندوز فون برای گرفتن عکس های سلفی Selfie

  • برنامه عکاسی Lumia Selfie

این برنامه که پیشفرض برای لومیا هاست به شما اجازه میدهد تا پوست خود را صاف و نرم تر نمایش دهید، لبخندتان را بازتر و همچنین افکت های گوناگونی برای اینکار وجود دارند که میتوانید بر روی عکس خود قرار دهید و یا حرکت های جالب با آن بزنید. این برنامه را توصیه میکنم امتحان کنید. (دانلود برنامه)

  • برنامه عکاسی Perfect365

یکی از بهترین برنامه های عکاسی که میتوانید با آن کار کنید همین برنامه است. عکس های سلفی شما را خیلی زیبا روتوش میکند و صورتتان را به همان نرمی و صافی که میخواهید میرساند. اگر سلفی زیبا میخواهید این برنامه را حتما دانلود کنید. (دانلود برنامه)

  • برنامه عکاسی StylEyez

با این برنامه میتوانید رنگ چشمان خود را طبیعی تغییر دهید. قیمت این برنامه ۱٫۹۹ دلار است. (دانلود برنامه)

  • برنامه عکاسی Magic Mirror

با این برنامه عکاسی جالب میتوانید مدل های مختلف مو را برای خودتان قرار دهید. این برنامه هم برای خانم ها و هم آقایان کاربرد دارد و مدل های مختلف و گوناگون از مو ها با رنگ های مختلف را میتوانید برای خود انتخاب کنید و ببینید چه مدلی بیشتر به شما می آید. قیمت این برنامه ۲٫۴۹ دلار است. (دانلود برنامه)

میخواهید کمی سلفی هایتان را خنده دار و جالب کنید؟ برنامه های زیر را امتحان کنید:

حال برنامه های عکاسی مختلف برای گرفتن سلفی را دیدیم. با جستجو کلمه selfie در استور ویندوز فون با برنامه های بیشتر با کاربرد های مختلف نیز روبه رو میشوید که میتوانید آنها را نیز امتحان کنید. (برنامه های استور با جستجو “سلفی”)

با جست و جوی واژه #Selfie در اینستاگرام، با ۱۲۲ میلیون عکس سلفی مواجه می شوید. اما پیدا کردن سلفی ای که سوژه آن به خوبی در عکس افتاده باشد، کار سختی است. دلیل آن هم سخت بودن کنترل همزمان دوربین و ظاهرخود است. در ادامه مطلب ۵ نوع ژست و هم چنین ۱۵ نکته برای گرفتن سلفی های بهتر، خلاقانه تر و جذاب تر به شما پیشنهاد می کنیم.

نکاتی برای بهتر گرفتن عکس های سلفی Selfie

  • از زوایای مختلف سلفی بگیرید

سرتان را به چپ و راست بچرخانید و در نمایشگر گوشی ببینید در کدام حالت جذاب ترید. معمولاً هر کدام از ما از یک سمت چهره جذاب تر به نظر می رسیم. بهتر است همیشه سمت جذاب چهره خود را به سمت لنز متمایل کنید.

برنامه های عکاسی ویندوز فون برای گرفتن عکس های سلفی Selfie

  • شانه های خود را جابه جا کنید

 اگر در کادر هر دو شانه شما دیده می شوند، بهتر است با کمی چپ و راست کردن آنها، جایی را برای آنها انتخاب کنید که در آن جذاب تر به نظر می آیید.

چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

  • زیر نور مناسب بایستید

در جایی قرار بگیرید که نور زیباتر و مناسب تری داشته باشد. اگر در داخل هستید نزدیک پنجره بایستید. نور زیبا مساوی است با سلفی زیبا. چگونه می توان تشخیص داد که نور در چه حالتی چهره شما را زیباتر خواهد کرد؟ دوربین گوشی خود را روشن کنید و آن را مقابل خود قرار دهید.

چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

تا آنجا که می توانید زاویه افقی و عمودی خود را نسبت به نور تغییر دهید. ببینید در کدام زاویه بهترین سلفی را خواهید داشت. برای این کار حتی می توانید نسبت به نور دور یا نزدیک شوید. اگر در روز و در محیط خارجی هستید، بهترین زمان یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آن است.

  • اطراف خود را کنترل کنید

هنگام گرفتن عکس از خود سعی کنید حواستان به اطراف و پشت سرتان باشد چرا که ممکن است فردی با قیافه عبوس از پشت شما عبور کرده ویا اینکه تصویرچیزی ناخوشایند عکس شما را خراب کند.

  • تصویر پس زمینه مهم است

برای پس زمینه عکس های خود از طبیعت ، فضای سبز ، گل ها و شکوفه درختان استفاده کنید ودر هر شرایطی متناسب با همان حال وهوا عکس بگیرید مثلا در فصل زمستان تصویر پس زمینه می تواند ، درختان پوشیده از برف و یا یخ زدن دریاچه یا برکه ای باشد ویا اینکه برگ های زرد و رنگارنگ درختان در پاییز می تواند پس زمینه مناسبی برای تصویر سلفی شما باشد.اگر در منزل هستید می توانید از گوشه های خانه با پس زمینه ، تابلو و یا کتابخانه استفاده کنید تا عکس به یاد ماندنی داشته باشید.

  • ازدوربین پشت گوشی استفاده کنید

اگر موبایل شما جزء گوشی های دو دوربین دار است سعی کنید از دوربین پشتی گوشی برای گرفتن عکس سلفی استفاده کنید چرا که دوربین پشت با کیفیت تر است هر چند که ندیدن تصویر خود در گوشی ونحوه تنظیم آن مشکل به نظر می رسد اما به کیفیت آن می ارزد.

  • با چیزهای جدید ژست بگیرید

اگر عینک جدید گرفته اید گزینه مناسبی برای سلفی است. رنگ مو یا مدل موی جدید بهترین زمان برای گرفتن سلفی است. عروسک یا حیوان خانگی هم گزینه مناسبی برای سلفی است.

چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

  • حرکت جذابی انجام دهید

هنگامی که در حال انجام فعالیت خاصی هستید اقدام به گرفتن سلفی کنید. هنگام غواصی در اقیانوس، سوار بر جت اسکی یا هر کاری که جذابیت عکس را بیشتر کند.

چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

  • زینت آلات را فراموش نکنید!

استفاده از زیور آلات، کلاه ، یا هر آنچه که اختصاصاً از آن به عنوان وسایل زینتی استفاده می کنید را فراموش نکنید.

  • تکراری نباشید!

لبخند، اخم، جمع کردن لب و لوچه یا درآوردن شکلک. کاری کنید که از یکنواختی خارج شوید.

چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

  • نمای تمام بدن بگیرید

آینه های قدی برای این کار مناسب هستند. در این روش هم بهتر است بدنتان را به چپ و راست بگردانید و بهترین حالتی که در آن جذاب تر به نظر می رسید را پیدا کنید.

چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

  • سریع ترین و ساده ترین راه برای فشردن دکمه شاتر را انتخاب کنید

 در لومیای خود این دکمه هم بر روی صفحه نمایش در دسترس است و در بعضی از مدل ها شاتر دوربین  کنار بدنه گوشی قرار دارد می توانید عکس بگیرید. بهتر است در گوشی خود راحت ترین راه را انتخاب کنید. در صورت در اختیار داشتن مونوپاد یا Teasure tag هم می توانید از انها استفاده کنید.

چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

  • گردنتان را به جلو متمایل کنید

برای از بین رفتن بزرگ به نظر آمدن چانه و زیباتر افتادن فک، بهتر است گردنتان را به جلو متمایل کنید و کمی از زاویه بالا عکاسی کنید. در این حالت هم با آزمایش و خطا می توانید بهترین زاویه را انتخاب کنید.

چگونه عکس Selfie بگیریم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

  • سعی کنید عکس های دست جمعی بگیرید

یک نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برای گرفتن عکس سلفی ، حضور شما به شخصه در تصویرضروری می باشد اما اینکه دیگران هم در کنار شما قرار بگیرند می تواند تصویر شما را جذاب تر کند ،پس تا می توانید از عکس های دسته جمعی استفاده کنید و ازخودتان در کنار حیوانات خانگی و اهلی عکس بگیرید ، مطمئنا تصویر زیبایی خواهد شد.

  • قالب عکس را تغییر دهید

برای اینکه عکسی جذاب داشته باشید می توانید قبل از به اشتراک گذاشتن آن تغییراتی را در آن صورت دهید مثلا اینکه قابی برای آن انتخاب کنید یا اینکه قسمتی از پس زمینه را حذف کرده ویا اندازه و رنگ آن را تغییر دهید البته تغییر میزان روشنایی تصویر هم می تواند عکس شما را جذاب و عالی کند.

با نکات بالا و برنامه هایی که معرفی شدند قطعا عکس هایتان سلفی تان اکنون دیگر حرفه ای تر خواهند بود، حال بیایید به ۵ ژست مختلف برای سلفی بپردازیم که ایده های جالبی هستند که میتوانید بکار ببرید.

۵ ژست مختلف برای گرفتن عکس های سلفی جالب

  • صورتتان را فراموش کنید و بگذارید پاهایتان حرف بزنند

5 ژست مختلف برای گرفتن عکس های سلفی جالب

وقتی درباره سلفی حرف می زنیم، اغلب به عکسی فکر می کنیم که خودمان از چهره خودمان گرفته باشیم. اما در واقع اینطور نیست، سلفی عکسی است که خودمان از خودمان گرفته باشیم. چرا از پاهایتان عکس نمی گیرید؟ مخصوصاً زمانی که کفش جدیدی پا کرده اید. یا اینکه می توانید از دست بندی که به مچتان بسته اید یا انگشتری که به انگشتتان است عکس بگیرید. دفعه بعد که قصد گرفتن سلفی داشتید، بهتر است این روش را امتحان کنید.

  • کادر بسته

5 ژست مختلف برای گرفتن عکس های سلفی جالب

یکی از مسائلی که اغلب در هنگام سلفی گرفتن باعث بروز مشکل می شود، شلوغ بودن پس زمینه است. افراد و چیزهایی که در پس زمینه وجود دارند، باعث از بین رفتن تمرکز عکس از روی سوژه می شوند. معمولاً این اتفاق هم می افتد که افراد حاضر در پس زمینه به دوربین شما نگاه می کنند. راه حلی که با آن می توانید مشکل خود را حل کنید این است که کادری ببنیدید که چهره شما کاملاً کادر را پر کند. کادر بسته بهترین روش برای از بین بردن مشکلات اینچنینی است.

یک راه معمول و ساده برای اینکه کادر بسته داشته باشیم، نزدیک کردن گوشی به خود است. اما مشکلی که در این مواقع اتفاق می افتد این است که به دلیل واید بودن اغلب لنزهای گوشی های همراه، سوژه موجود در مرکز عکس یعنی بینی بزرگ و کشیده می افتد و نسبت به بینی، چشم که از مرکز عکس فاصله دارد ریز و کوچک می افتد. برای از بین بردن این نقیصه نیز، کافی است دوربین را کمی از خود فاصله داده و به جای آن اندکی ( تا حدی که کیفیت تصویر از بین نرود ) از زوم استفاده کنید. اندکی زوم کردن مشکل را حل خواهد کرد

  • قانون یک سوم ها در سلفی

5 ژست مختلف برای گرفتن عکس های سلفی جالب

همه عکاسان قانون یک سوم را می دانند، اما هنگام گرفتن سلفی آن را فراموش می کنند. بهترین مکان برای قرار دادن چشم در عکس، حدوداً روی خطی است که یک سوم از کادر را از بالای آن جدا می کند. در عکسی که به عنوان نمونه قرار داده ایم، به خوبی استفاده از این ایده را می بینید. همچنین بهتر است چشم ها به یک سمت کادر متمایل تر باشند. قرار دادن چشم ها در سمت چپ یا راست کادر، اغلب بسیار جذاب تر از قرار دادن آن در وسط کادر است.

  • از خود در آب سلفی بگیرید

5 ژست مختلف برای گرفتن عکس های سلفی جالب

در وان حمام پر از آب دراز بکشید و صورت خود را از آب بیرون بیاورید و درحالی که حبابها دور صورت شما را احاطه کرده اند سلفی بگیرید. البته مواظب باشید که گوشیتان را به آب نیاندازید.این نوع سلفی بسیار جذاب و منحصر به فرد خواهد بود و قطعاً بهتر از سلفی گرفتن درحال خوردن چیز برگر خواهد بود.

  • سلفی با دو دست

5 ژست مختلف برای گرفتن عکس های سلفی جالب

زمانی که سلفی می گیرید، دو روش کلی برای این کار دارید. گرفتن گوشی با یک دست یا دو دست. وقتی از دو دستتان برای گرفتن سلفی استفاده کنید، تسلط بیشتری بر گوشی خواهید داشت. علاوه بر آن، با دور کردن گوشی از خود، بازوهایتان نقش گوشه های کادر را ایفا خواهند کرد. در این روش بهتر است مواظب باشید که دستهایتان جلوی لنز را نگرفته باشند.

خب یک مقاله بسیار طولانی را مطالعه کردید، شاید بلندترین مقاله ای که خوانده بودید! از ابتدا که برنامه های عکاسی سلفی را معرفی کردیم و سپس نکاتی برای گرفتن سلفی بهتر و در پایان نیز چند ژست مختلف برای سلفی هایتان؛ این یکی دیگر از مجموعه آموزش های عکاسی با لومیا بود که وقت زیادی برای آن صرف شده است و امیدواریم برای شما مفید بوده باشد و ممئنا بعد از خواندن این مطلب عکس های سلفی حرفه ای تری خواهید داشت. آیا شما ایده و پیشنهادی در گرفتن عکس های سلفی دارید؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

2 نظرات
  1. امیررضا کاربر می گوید

    مطلب خیلی خوبی بود، خسته نباشید.
    فقط در بند آخر به اشتباه نوشتید عکاسی به لومیا که باید “به” به “با” تبدیل بشه.
    به هر حال خیلی ممنون

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      ممنون اصلاح شد
      خواهش میکنم

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept