کورتانا از ۱۶ بازی جام جهانی ۱۵ تا را درست پیش بینی کرد

cortana-bing

کورتانا با بازی دیشب و پایان جام جهانی و با پیش بینی تیم قهرمان یعنی آلمان، کار خود را به پایان رساند. مایکروسافت در این باره گفت: “با کمک بینگ کورتانا توانست با دقت بالایی ۱۵ تا از ۱۶ بازی مرحله حذفی را درست پیش بینی کند”. خبر اضافه شدن قدرت پیش بینی بینگ به کورتانا را در گذشته اعلام کردیم که در پست مقابل میتوانید آن را بخوانید:” کورتانا با سرویس جدید آپدیت شد که در آن پیش بینی های بینگ Bing اضافه شده است “.

برای این پیش بینی های دقیق، کورتانا از قدرت بینگ کمک گرفت تا تیم های حاضر در مرحله حذفی را آنالیز کند و عملکردشان را بسنجد. گرچه جام جهانی مربوط به فوتبال است اما دانستن اینکه کورتانا چگونه این پیش بینی ها را انجام می دهد باید جالب باشد.

جادوی کورتانا به این شکل کار می کند:

کورتانا قدرت هر تیم را با توجه به معیارهای مختلفی مانند بردها، باخت ها، مساوی ها در بازی های مختلف و محاسبه اختلاف پیروزی ها در مسابقات رسمی دیگر ارزیابی می کند. سپس تغییراتی را با توجه به فاکتورهای دیگری که ممکن است به نفع یا ضرر تیمی باشد لحاظ می کند. این فاکتورهای می توانند بازی در خانه (برای برزیل)، نزدیکی (برای کشورهای امریکای جنوبی)، زمین بازی، ساعت بازی، شرایط آب و هوایی و … باشند. حتی اطلاعات مربوط به میزان شرط بندی های مردم روی نتیجه بازی ها هم در پیش بینی های کورتانا لحاظ می شود. این مدل بر پایه یک عنصر خاص بنا نشده و با توجه به تغییرات عناصر تاثیرگذار تغییر می کند و به صورت مداوم و خلاقانه ای تا لحظه شروع بازی به روز می شود تا بهترین پیش بینی را در اختیار کاربران قرار دهد.

آیا شما هم با پیش بینی های کورتانا تحت تاثیر قرار گرفته اید؟! فکر می کنید کورتانا بتواند کاربرهای Siri و Google Now را به سمت قدرت و دقت ویندوزفون بکشاند؟!

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept