مایکروسافت در حال کار بر روی مشکل صفحه نمایش لومیا ۹۳۰ است

مایکروسافت در حال کار بر روی مشکل صفحه نمایش لومیا 930 است

لومیا ۹۳۰ را شاید بتوان یکی از میراث خانوادگی لومیا ۹۲۰ دانست که البته مشکلات خود را داراست، هنوز گزارش هایی از داغ شدن بیش از حد گوشی و مشکل رنگبندی بصورت جدی وجود دارد. مشکل صفحه نمایش لومیا ۹۳۰ به اینجا برمیگردد که در گوشی های لومیا از تکنولوژی AMOLED بجای LCD استفاده شده و همیشه کاربران گاهی با این مشکل روبه رو بوده اند.

اکنون اکانت @LumiaHelp یک کمک جهانی توسط کارشناسان تکنیکی مایکروسافت را برای لومیا ها و دستگاه هایی با برند نوکیا مژده داده است که برطرف کردن این مشکل برای لومیا ۹۳۰ در راه است.

مایکروسافت در حال کار بر روی مشکل صفحه نمایش لومیا 930 است

در مجموعه ای از توییت ها @LumiaHelp به یکی از کاربران درباره این مشکل لومیا ۹۳۰ پیام هایی داده است:

” ما از این مشکل اگاه هستیم که در برخی گوشی های لومیا ۹۳۰ مشکل خراب شدن و تغییر رنگبندی را داریم. این مشکل بخاطر عملکرد صفحه نمایش در برخی شرایط خاص است. بهرحال ما مشکل را از ریشه پیدا کردیم و درحال کار بر روی ان هستیم که یک اپدیت نرم افزاری برای رفع این مشکل و بهبود ها منتشر کنیم.”

این مشکل برمیگردد به گرادیان و ویژگی های صفحه نمایش های AMOLED  که در شرایط محیطی تعیین شده روشنایی و رنگبندی مختلفی را نشان میدهند. با استفاده از تنظیمات رنگ و روشنایی نمیتوان این مشکل را کاملا حل کرد.

برخی کاربران این مشکل را دارند که در بعضی جاها گوشه ای از صفحه تاریکتر است و بقیه صفحه خاکستری است. مشکل مشابهی نیز در مورد مشکل بنفش شدن صفحه نمایش AMOLED لومیا ۷۳۰ و ۷۳۵ نیز وجود دارد. معلوم نیست که این مشکل فقط برای لومیا ۹۳۰ وجود دارد یا اینکه برای گوشی های جدید لومیا نیز این مشکل خواهد بود.

ایا شما هم این مشکل را دارید؟ ویندوز فون پرو انتشار اپدیت برای رفع این مشکل را به شما خبر خواهد داد.

منبع: توییتر ۱ و ۲ و ۳

4 نظرات
  1. barzan کاربر می گوید

    سلام و خسته نباشید، نزدیک به دو ماهه لومیا ۹۳۰ دارم، خیلی داغ میکنه باور کنیم اصلا جرئت ندارم باهاش کار کنم، خدا نکنه پنج دیقه باش کار کنم اونقد داغ میکنه که نمیتونم بگیرم دستم، امیدوار بودم با آبدیت دنیم این مشکل رفع بشه ولی آبدیت رو هم دو هفته پیش گرفتم ولی اصلا داغ شدنش تغییری نکرد، لطفا یکی کمکم کنه please

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      تعویض رام انجام بدین

  2. علیرضا کاربر می گوید

    سلام
    اگر می فرمایید تغییر رام مشکل را تا حدی حل خواهد کرد بفرمایید کدام بهترین بازدهی و کمترین دردسر و اعصاب خوردی را دارد؟
    همه میگن ایتالیا!آیا درسته؟
    حالا اساسا تغییر رام چه قبیل مشکلاتی را حل می کند مثلا؟
    پیشاپیش ار جواب جامع شما سپاس گزارم…

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      تا حدی نداره دوست عزیز, تعویض رام تنها راهیه که هست که یا مشکلتون رو کامل حل میکنه یا نمیکنه
      رام کشور ها هم مهم نیست کدوم کشور باشه اصلا و همه حرفا در این زمینه شایعات و حرفای دوستان هست فقط
      رام هند چون تو آپدیت ها منظم تر هست بنظرم بهتره, بازم در کل فرانسه و ایتالیا و… هم خوبن (صرفا جهت دریافت آپدیت) ولی در کل ببینید رام چه کشورهایی برا گوشیتون هست از همونا اتنتخاب کنید و فقط تحت اپراتور نباشن
      البته اومدن ویندوز ۱۰ موبایل هم ممکنه مشکلتون رو حل کنه که حدود دو ماه دیگه هست اگر میتونید صبر کنید

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept