مایکروسافت تولید گوشی لومیا را ادامه میدهد حداقل تا دو سال آینده

لومیا 640 XL فبلت 5.7 اینچی جدید ویندوز فون توسط مایکروسافت معرفی شد (3)

اخباری منتشر شده بودند مبنی بر اینکه مایکروسافت کارکنان بخش موبایل خود را اخراج کرده است و همین دلیل باعث شده بود تا خیلی از سایت ها و خبررسانی ها این خبر را بدهند که مایکروسافت میخواهد بخش گوشی خود را کنار بگذارد، اما اینگونه نیست.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ شرکت نوکیا را با مبلغ ۷٫۸ بیلیون دلار خریداری کرد. انتخاب خیلی خوبی بود اما یکی از اشکالات مدیر قبلی مایکروسافت یعنی آقای بالمر این بود که همه چیز را یکجا میخرید، این تنها خرید نبود بلکه حقوق این همه کارمند نیز بر گردن مایکروسافت قرار میگرفت ان هم بخشی که رونق خاصی نداشت.

اکنون مدیر جدید ساتیا نادلا سیاست جدیدی را بر دوش گرفته و میخواهد این خرج اضافی بر دوش مایکروسافت را کم کند. در دوره قبلی حدود ۱۶ هزار کارمند مختلف را اخراج کرد و اکنون نیز ۷۸۰۰ نفر از کارکنان که اغلب از شرکت خریداری شده نوکیا بودند. این کار واقعا خرج بسیار زیادی را از دوش مایکروسافت برمیدارد.

همچنین شخصیتی که با سیاست های نادلا آشناست و خبر دارد این خبر را داد که مایکروسافت حداقل تا سال ۲۰۱۶ گوشی هایش را عرضه خواهد کرد. اینکه کارکنان را اخراج میکنند نشانه این نیست که آن بخش تعطیل شده است بلکه نادلا تاوان اشتباهات مدیر قبلی را میدهد و برای بهینه و بهتر شدن نتایج این کارها را انجام میدهد.

مایکروسافت بجای اینکه سیاست قبلی را بر عهده بگیرد و تا میتواند گوشی تولید کند، بجای آن تمرکز خود را بر روی تولید گوشی در سه رده مختلف قرار میدهد تا تمرکز بهتری بر روی مشتریان خود داشته باشد.

مایکروسافت لومیا 535 با ارم مایکروسافت در پشت

مایکروسافت نه تنها کارکنان اضافی را اخراج میکند و سعی دارد که در طی سیاست هایش تولید نامنظم و زیاد گوشی را نظم دهد بلکه قرار داد با شرکت های اپراتور که موفق نیستند را نیز قطع خواهد کرد و تمرکز خود را بر روی کارهای موفق قرار میدهد.

با اینکار مایکروسافت تمرکز خود را بر روی کارهایش قرار میدهد و میتواند بهترین ویندوز فون ها و بهترین گوشی ها را عرضه کند که در بازار موفق عمل کنند، همچون کاری که با تبلت های خود Surface انجام داد و موفقیت کسب کرد. مایکروسافت نه تنها بخش گوشی را رها نخواهد کرد، بلکه گوشی یکی از خدمات اصلی مایکروسافت خواهد شد و جز بدنه اصلی شرکت میشود.

اگر به اخبار نیز نگاه کنیم همین بر می آید، چون مایکروسافت تازه در حال عرضه ویندوز ۱۰ موبایل خود با کلی ویژگی های جدید است و البته که در کنفرانس رسمی اش خبر از عرضه پرچمدار جدید با ویندوز ۱۰ موبایل داد که منتظر هستیم تا بعد از انتشار ویندوز ۱۰ موبایل، آن نیز عرضه شود. آینده خوبی در انتظار مایکروسافت و سیستم عامل و بخش گوشی هایش است.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept