قابلیت Hey Cortana فعال شدن کورتانا فقط با صدا

قابلیت Hey Cortana فعال شدن کورتانا فقط با صدا

همانطور که مایکروسافت اپدیت لومیا Denim را منتشر میکند، یکی از قابلیت هایی که کاربران لومیا های جدید بدنبال ان هستند، قابلیت Hey Cortana فعال شدن کورتانا فقط با صدا است. قابلیتی که تقریبا میتوان گفت شبیه Kinect در ایکس باکس است و فقط با صدا میتوانید دستیار صوتی کورتانا را فعال کنید. این قابلیت حتی زمانی که صفحه گوشی خاموش باشد نیز کار میکند.

عکس و ویدیویی که منتشر شده اند از لومیا ۱۵۲۰ ای هستند که اپدیت لومیا Denim را دریافت کرده است. قابلیت Hey Cortana فعلا به زبان اسپانیایی فعال نشده و کاربران اسپانیایی باید گوشی خود را به انگلیسی بازگردانند.

دانلود ویدیو

عکسی که در این باره منتشر شده و در سرتیتر این مطلب میتوانید ببینید نیز درباره چگونگی استفاده از این قابلیت است که Hey Cortana را چگونه فعال کنیم؟ توضیحی که داده شده باید در محیط نسبتا ارامی باشید و گوشی را جلوی خود قرار دهید و سپس با صدای عادی جمله Hey Cortana را بگویید. و دقت کنید که هر بار به یک حالت این صدا را تکرار کنید و هر بار متفاوت نباشد(بعلت همگام سازی کورتانا با صدای شما).

گوگل نیز چنین ویژگی را بر روی گوشی های Moto X دارد و اما مایکروسافت اولین بار است که این ویژگی را بر روی گوشی های لومیا خود پیاده میکند. فعلا گوشی های لومیا ۹۳۰ و لومیا ۱۵۲۰ گوشی هایی هستند که این قابلیت را دارا هستند.

1 نظر
  1. حامد علی عسگری کاربر می گوید

    سلام
    این قابلیت بر روی گوشی لومیا ۶۴۰ ایکس ال هم هست یا نه؟

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept