راه حل رفع مشکل صفحه آبی مرده در ویندوز ۱۰ موبایل

راه حل رفع مشکل صفحه آبی مرده در ویندوز 10 موبایل

در طول نصب نسخه ۱۰۱۴۹ پیش نمایش ویندوز ۱۰ موبایل بر روی گوشی لومیا ۸۳۰ اتفاق عجیبی افتاد. چیزی دیده شد که قبلا بر روی هیچ گوشی ویندوز فونی دیده نشده بود.

صفحه BSOD یا همان صفحه آبی مرده که معمولا طی بلاهایی که سر کامپیوتر می آوریم، بر روی آن مشاهده میکنیم؛ در عکس بالا نمایش داده شده که گوشی در حال خاموش و روشن شدن در آخرین مرحله نصب آپدیت بوده و با این صفحه روبه رو شده است. فشار دادن هیچ دکمه ای در اینجا پیشنهاد نمیشود و خاموش و روشن کردن reset بوسیله دکمه های گوشی نیز هیچ فایده ای ندارد.

اما خوشبختانه در اینجا یک راه خیلی ساده داریم، با تشکر از برنامه Windows Phone Recovery Tool

این برنامه کارهای مختلفی را انجام میدهد ولی یکی از کارها اینست که در حالت عادی میتوان از نسخه پیش نمایش ویندوز به نسخه رسمی ویندوز فون بازگشت. (کاری که در پیشنمایش ویندوز فون ۸٫۱ به ویندوز فون ۸ انجام میشد و اکنون نیز از پیشنمایش ویندوز ۱۰ میتوان به ویندوز فون ۸٫۱ بازگشت) خوشبختانه دقیقا همان کارها میتواند شما را از این صفحه آبی مرده نجات دهد. اگر گوشی شما در این حالت باشد ممکن است سعی کند هر دقیقه خاموش و روشن شود یا… ولی این در مراحل ریکاوری کردن ما مشکلی بوجود نمی آورد.

روش حل مشکل  BSOD – Blue Screen Of Death صفحه آبی مرده در ویندوز ۱۰ موبایل

  1. ابتدا آخرین نسخه برنامه Windows Phone Recovery Tool را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  2. برنامه ریکاوری را اجرا کنید و گوشی خود را بوسیله کابل USB متصل کنید. احتمالا گوشیتان شناخته نشود و در اینحال گزینه My phone was not detected را بزنید.
  3. در صفحه بعد بر روی شکل گوشی خود کلیک کنید و چندثانیه صبر کنید. سپس شما اطلاعات گوشیتان و همچنین آخریم نسخه نرم افزار که میتوانید دانلود کنید و به نسخه قبلی سیستم عاملتان بازگردید را به شما نمایش میدهد. برای ادامه گزینه Reinstall software را بزنید.
  4. سپس برنامه به شما هشدار میدهد که از تنظیمات و برنامه ها و… خود بکاپ بگیرید چون این برگشت به نسخه قبلی همه اطلاعات شما را پاک میکند. گزینه Continue را انتخاب کنید.
  5. اکنون برنامه شروع به دانلود اخرین نسخه سیستم عامل میکند و سپس گوشی شما را به ویندوز فون ۸٫۱ باز میگرداند. بر اساس سرعت اینترنت شما سرعت این عمل نیز متفاوت است و مدتی طول میکشد.

راه حل رفع مشکل صفحه آبی مرده در ویندوز 10 موبایل

هنگامی که کار تمام شد گوشی شما خاموش و روشن میشود و شما به اولین قدم های ویندوز فون ۸٫۱ برمیگردید و گام ها را انجام دهید. بعد از اتمام راه اندازی گوشی نیز، گوشی در اختیارتان است میتوانید از ان استفاده کنید.

خوشبختانه کاربران زیادی این مشکل را نداشته اند اما این مطلب گذاشته شده تا اگر شخص دیگری نیز با این مشکل روبه رو شد بتواند براحتی گوشی خود را از این مشکل بیرون بیاورد. خوشبختانه مایکروسافت همه ابزارها برای رهایی از مشکلات را در اختیار قرار داده است.

4 نظرات
  1. مجید کاربر می گوید

    خیلی خیلی ممنون
    من برنامه های زیادی دیدم همشون مراحل پیچیده ای داشتند الحمدالله شما اینو معرفی کردید خیالم راحت شد براحتی به ویندوزفون ۸٫۱ برمی گردم

    تشکر تشکر تشکر از سایت بسیار عالیتون

  2. MHA کاربر می گوید

    خیلی ممنون این مطلب شما گوشی منو انشااالله نجات میده.
    گوشی من وقتی روشنش کنی یه صفحه ابی میاد که علامت سفید:( میومد بعد چند دقیقه هی ریست می شد
    خدا کنه که مشکلی با این مطلب حل بشه
    در هر صورت ممنونم.

  3. behnam کاربر می گوید

    دوستان من این کارو انجام دادم اما بعد از ۴ روز که دانلود تموم شد دوباره رفت از اول چرا؟

    1. mahdi کاربر می گوید

      سلامواقعا بعد از چهار روز تموم شد؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept