میخواهیم برنامه های پورت شده اندروید در ویندوز موبایل کمترین تغییرات را داشته باشند “مایکروسافت”

برنامه های پورت شده اندروید در ویندوز موبایل کمترین تغییرات را داشته باشند "مایکروسافت"

مایکروسافت پروژه استوریا Astoria را معرفی کرد، پروژه ای که اجازه میداد برنامه های اندرویدی راحتتر و سریعتر برای ویندوز فون پورت شوند و کدنویسی آنها را راحتتر میکند. اینگونه برنامه نویسان خیلی راحتتر میتوانند برنامه های خود را که نسخه اندروید دارند برای ویندوز فون نیز منتشر کنند.

البته دقت کنید، یک اشتباه وجود دارد که در فضای وب ایران خیلی اشتباه برداشت میشود، این اجرای برنامه های اندروید بر روی ویندوز فون نیست بلکه راهی است تا برنامه های اندروید که کدنویسی مخصوص خودشان را دارند با تغییر کد نویسی هایشان به برنامه ویندوز فون تبدیل شوند و Astoria ابزارهایی در اختیار برنامه نویسان قرار میدهد تا اینکار را سریعتر و راحتتر انجام دهند.

این پروژه البته برای ویندوز ۱۰ موبایل است و باز البته که برای برنامه های آی او اس نیز پروژه مخصوص خودش هست که در سایت خبر آن گفته شده بود. حال مایکروسافت در آخرین گفته خودش سعی دارد تا در Project Astoria برنامه ها هنگام پورت شدن برای ویندوز ۱۰ موبایل و انتقال به این سیستم عامل کمترین تغییر را داشته باشند و بدون تغییر به ویندوز فون بیایند. (نه اینکه همان برنامه بر روی ویندوز ۱۰ موبایل اجرا شود، بلکه برنامه ویندوز موبایلش شبیه نسخه اندرویدش باشد)

“تیم Astoria در حال قرار دادن تجربه های کاری جدید در اختیار مشتریان و برنامه نویسان هستند تا یک پتانسیل خیلی قوی را وارد پلتفرم ویندوز کنند. Astoria پروژه ایست که  در آن برنامه نویسان اندروید میتوانند برنامه خود را بدون هیچ تغییری برای ویندوز فون بنویسند و برای ویندوز فون منتشر کنند تا بر روی ویندوز موبایل نصب شوند و همان طراحی اندروید خود را داشته باشند. این یکی از اولین درخواست هایی است که از سوی جامعه اندروید به ما میشود.”

این پروژه به برنامه نویسان اجازه خیلی کارها را میدهد و کارشان را راحتتر میکند و هزاران برنامه اندروید خیلی ساده به ویندوز خواهند آمد. مایکروسافت اکنون دسترسی به نسخه آزمایشی این برنامه را به برنامه نویسان داده است و نسخه نهایی تا پایان سال میلادی در اختیار آنها قرار نخواهد گرفت.

منبع: مایکروسافت

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept