نظر کارشناسان درباره مایکروسافت لومیا ۹۵۰XL چیست؟

مایکروسافت لومیا ایکس ال ۹۵۰، پرچم دار جدید ویندوز فون است که (در بین مدل های مایکروسافت لومیا ۹۵۰)، اولین تلفن همراهی خواهد بود که ویندوز ۱۰ را پشتیبانی می کند. این محصول در نوامبر قابل فروش خواهد بود، اما ببینیم کارشناسان تکنولوژی، در جشنواره ی دستگاه های حاوی ویندوز ۱۰، در نیویورک، که با این محصول سر و کار داشتند، چه نظری دارند؟

مایکروسافت لومیا ایکس ال ۹۵۰، در جیب شما، دارای قدرتی برابر با قدرت یک کامپیوتر شخصی است. ویژگی های تکنولوژی دو آنتنی، پردازشگر هشت هسته ای و تکنولوژی خنک کنندگی مایع، ابتدا در تبلت های سورفیس وجود داشتند، اما همه ی این تکنولوژی ها توسط این گوشی با سیستم عامل ویندوز ۱۰ رهبری و اجرا می شوند. صفحه ی نمایش امولد گلنس ۵٫۷ اینچی آن، از گوریلا گلس ۴ ساخته شده است که وضوح تصویر وتوان لمسی بسیار حساسی دارد. پردازنده ی آن از نوع اسنپدراگون کوآل کام ۸۱۰ بوده که دارای توان ۲ گیگاهرتزی است و با حافظه ی داخلی ۳ گیگابایتی پشتیبانی می شود. این موارد باعث می شود تا این محصول بسیار روان و سریع باشد و تجربه ی یک استفاده ی خارق العاده را به کاربر بدهد.

در جشنواره ی نیویورک، کارشناسان ماهری دعوت شده بودند که لذت استفاده و کاربری مایکروسافت لومیا ایکس ال ۹۵۰ را برای اولین بار تجربه کردند. اکنون به برخی از نکات مهم این محصول اشاره می کنیم تا علت بی نظیر بودن آن را درک کنید.

سایت The Verge

دیتر بوهن (Dieter Bohn) از سایت The Verge می گوید: (( ویندوز فون دوباره برگشته است، قبل از بررسی و شناخت ویندوز ۱۰ تلفن همراه، فهمیدم که ویندوز فون همانند قبل، قابل توجه و متغیر است))، با اینکه تا حدودی قدرت اصلی ویندوز را در خود دارد، (به همین خاطر می توانید یک مانیتور بزرگ را به آن متصل کنید و به عنوان یک کامپیوتر کوچک از آن استفاده کنید) اما هنوز همانند یک رابط کاربری سریع که قبلا تجربه ی آن را داشتیم، به نظر می رسد.

با توجه به این ویژگی ها، دو موضوع اصلی Continuum و Windows Hello هستند. من شانس امتحان کردن Hello را نداشتم اما کمی توانستم با کانتینیوم کار کنم. علیرغم تمام پیش گویی های قبلی، فکر می کنم که این گوشی یک محصول واقعی است. من خیلی شگفت زده بودم.

سایت Slashgear

کریس داویس (Chris Davies) از دیدن صفحه نمایش ایکس ال ۹۵۰ شگفت زده شده بود، و بیان می کند که پانوس پانای رئیس بخش مایکروسافت سورفیس قول داده بود که صفحه نمایشی با جزئیات عمیق عرضه کند که نتوانید با چشم غیرمسلح پیکسل های آن را ببینید. پنلی که اینگونه ساخته شود، پنلی کامل و عالی است. امکان لمس های جزئی چیزی بود که او را شگفت زده کرده بود، پورت یو اس بی- سی در قسمت تحتانی به خوبی جاسازی شده و این ویژگی باعث شده که امکان تعویض باتری و بخش مربوط به تعویض کارت حافظه در این گوشی های هوشمند بی معنی باشد و این باعث افتخار است که لومیا ۹۵۰ و لومیا ایکس ال ۹۵۰ از باتری های سویچی، شارژ بی سیم، و میکرو اس دی با حجم بیشتر از ۲۰۰ گیگابایت، پشتیبانی می کنند. او از این محصول پیشنهادی ویژه بسیار متعجب شده بود.

سایت Ars Technica

پیتر برایت از سایت Ars Technica گفته است: (( لومیای جدید، برای کاربری صفحه  ای در زمینه  ی تنظیمات پرچمدار است…و آنتن معمولی حسگرها، در انتهای بالایی ثابت هستند.))، اما از نظر او ویژگی  های اصلی فراتر از بخش نرم  افزاری لومیا بودند.<<ویژگی  های مهیج آن  ها، مشخصات ساده  ای نبودند که به آسانی بتوان از کنار آن  ها رد شد.>>. ویژگی  های ویندوز آن  ها: ورود به سیستم بیومتریک (زیست سنجی) در Windows Hello و Continuum. در نمای جلویی Hello، هر دو مدل قفل گوشی را با شناسایی چشم و عنبیه  ی فرد باز می  کنند. متاسفانه، امکان امتحان کردن واقعی این تکنولوژی در این محصولات در دسترس نبود. این قابلیت، در ابتدا با عرضه  ی این محصول در نوامبر، در نسخه  ی بتا قابل اجرا است، که اهمیت کمی دارد، اما هم  اکنون، درباره  ی اینکه، این تکنولوژی به خوبی اجرا می‌شود یا نه نظری نداریم.

سایت Windows Central

دانیل روبینو از سایت Windows Central،  لومیا ایکس ال ۹۵۰ را، قبل از ضبط گزارش خود، دقیقا بررسی نکرده بود، اما در نهایت گفت: لومیا ایکس ال ۹۵۰ فراتر از چیزی است که، راجع به ویژگی  های آن اطلاعاتی در ذهن خود دارید. هنگامیکه آن را در دست می  گیرید کاملا سبک بوده و تکنولوژی ایمن در این گوشی جمع شده است، و به جرات می  توان گفت که این محصول یک گوشی خوش  دست است که اگر آن را تا فاصله  ی یک مایلی هم پرتاب کنید، به میلیون  ها تکه شکسته و خرد نمی  شود. شرکت مایکروسافت، آن را روانه  ی بازار کرده و من نتیجه نهایی این عرضه را حدس می  زنم. این محصول مقاوم بوده، قدرت ضربه  گیری بالایی دارد، و جایی که به آن نیاز است، موجود و در دسترس است.

سایت Gizmodo

دارن ارف در سایت Gizmodo از رویارویی با تکنولوژی لومیا ایکس ال ۹۵۰ بسیار شگفت  زده شده بود و دراین  باره می-گوید: ((هنگامیکه زمانی را صرف کار با Continuum کردم، سیستم پایه  ای نصب و راه  اندازی آن- با کمک نمایشگر مایکروسافت داک، شبیه یک کامپیوتر شخصی بود که این از گوشی لومیا دور از انتظار بود، سخت بود که جلوی تعجب خودم را بگیرم. با این گوشی می  توانید فیلم ۱۰۸۰ پیکسلی را به راحتی و بدون مشکل تماشا کنید. من این تجربه را داشتم.

سایت Digital Trends

مالاری گوکی از سایت Digital Trends می گوید: (( دادن لقب پرچمدار به لومیا ۹۵۰ و لومیا ایکس ال ۹۵۰ درست است، داشتن دوربین های شکارگر صحنه، و ویندوز ۱۰ دلیلی برای اثبات این گفته اند. با تمرکز روی دوربین ها می بینیم که آن ها حسگرهای ۲۰ مگاپیکسلی دارند، اپتیک های زیس تلسکوپی، ویژگی تعویض نما در شب، و ال ای دی سه گانه با فلاش طبیعی، قابلیت رویت دقیق را می دهد، حتی موهای ابروی افراد و ته ریش آنها را هم با کیفیت بالا مشخص می کند.))
دوربین هیچ گوشی دیگری تا این حد جزئیات را مشخص و نمایان نمی کند. شاید نتوانید تفاوت های یک عکس زوم نشده را تشخیص دهید، اما در تصویر زوم شده با این گوشی خیلی سریع می توانید تفاوت ها و جزئیات موجود را ببینید، پس از امتحان کردن منظور من را می فهمید. کیفیت عکی در این گوشی کاملا متفاوت است. شرکت مایکروسافت به من گفت که این ویژگی حاصل ترکیب چندین مورد است: نفش حسگر خیلی مهم است، اما از آن مهم تر نرم افزار دوربین است.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا شما هم از این گوشی شگفت زده شده اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید…

5 نظرات
  1. HamedBro کاربر می گوید

    عالی بود.

    همه ی کسایی که لمسش کردن شگفت زده شدن…

    و این خیلی خوبه.

  2. Ehsan کاربر می گوید

    برگ برنده بعدی مایکروسافت چندماه دیگه رو میشه: برنامه های یونیورسال و امکان پورت کردن راحت برنامه های اندروید به ویندوز…دیگه چی میخاین؟!این دو دلیل راحت کننده کار برنامه نویس ها برای برنامه نویسی خواهد بود…
    ویندوز برگشته

    1. امیر محمد کاربر می گوید

      ببخشید اقا احسان برگ برنده ی مایکروسافت دقیقا چیه؟

  3. سید رضا کاربر می گوید

    من این گوشی رو از دبی خریدم خیلی خوبه ولی بعضی وقتها تقریبن هر ۲۴ ساعت دوربینش باز نمیشه مکالماتش نمیاد وقتی که میخوام ریستارتش کنم یا خاموش کنم هم خاموش نمیشه و مجور میشم دکمه روشن خاموش رو ده ثانیه نگه دارم تا خاموش و روشن بشه
    کسی راه حلی میدونه
    آیا برنامه ویروس کش خاصی نباید نصب بکنیم روش یا برنامه ای که حافضه رم رو پاک کنه و تمپ ها رو پاک کنه

  4. شاهین کاربر می گوید

    من تقریبا ۲ ماه پیش ۹۵۰XL DUAL SIM رو خریدم. ازش بسیار راضیم . قبلش هم ۱۵۲۰ داشتم که متاسفانه بدلیل نداشتن گلس ضد ضربه LCD شکست.
    ولی یه سوال دارم ، من با نرم افزلرهای تست سخت افزاری زیادی گوشی را بررسی کردم و همه بدون استثنا رم موجود گوشی را ۲G نشان میدهند در صورتیکه مایکروسافت و خود تنظیمات گوشی آنرا ۳G معرفی میکنند.
    این قضیه برای من مسئلهای شده تا نتوانم به فروشندگان ولو حضوریاطمینان کنم. ممکن است این ابهام را برای من برطرف کنید؟

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept