بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا ۴۳۵ Microsoft Lumia

نگاهی کوتاه به مایکروسافت لومیا 435 (3)

مایکروسافت در مورد گوشی های رده پایین خود هیچ کوتاهی نکرده است اما ما اینجا گوشی مایکروسافت لومیا ۴۳۵ را داریم، لومیایی که شروع سری جدیدی از گوشی های رده پایین لومیا را پایه گذاری کرده است. مشخصات این گوشی کمی جالب است. از ان خبری ندارید؟ پس بیایید تا کامل بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا ۴۳۵ Microsoft Lumia را با هم انجام دهیم. با ویندومگ همراه باشید.

دانلود ویدیو

طراحی و سخت افزار لومیا ۴۳۵

وقتی دنبال یک گوشی مطرح ویندوز فونی هستید دیگر لازم نیست؛ دنبال لومیا ۴۳۵ بگردید، این گوشی مناسب کسانی است که میخواهند گوشی جدید ویندوز فونی بخرند یا بدنبال یک گوشی ارزان قیمت و پایین رده هستند. این گوشی در رنگ های مختلفی موجود است که میتوان از انها سبز و نارنجی و سیاه و سفید را نام برد.

نگاهی کوتاه به مایکروسافت لومیا 435 (3)

اگر مقایسه را بین ظاهر این گوشی و نوکیا X انجام دهیم این دو گوشی بسیار شبیه هم خواهند بود. اگر این دو گوشی را دقیقا کنار هم قرار دهیم به شرط انکه لوگو و دکمه ویندوز فون را نبینیم واقعا پیدا کردن تفاوت بین این دو گوشی سخت است. گوشی کوچک و کمی تپل است ولی هنوز دوست داشتنی است. براحتی در دست قرار میگیرد و درون جیبتان نیز براحتی قرار گرفته و جابه جا میشود.

مشخصات سخت افزاری لومیا ۴۳۵

  • دارای دو مدل تک سیم و دوسیم کارت
  • بصورت پایه ویندوز فون ۸٫۱ و لومیا Denim بر روی گوشی است
  • صفحه نمایش ۴ اینچ با مشخصات WVGA LCD (800 x 480)
  • پردازنده کوالکوم اسنپدراگون ۲۰۰ دو هسته ای با قدرت ۱٫۲ GHz
  • رم ۱ گیگابایت
  • ۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه خارجی SD Card تا ۱۲۸ گیگابایت
  • باتری قابل جابه جایی ۱۵۶۰ mAh
  • دوربین پشتی ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلویی ۰٫۳ مگاپیکسل
  • در رنگ های: سبز – سفید – نارنجی – سیاه (قاب گوشی قابل تعویض است)

سخت افزاری پایه برای گوشی ای پایین رده. اما مشخصاتی که گوشی را کامل ساخته اند. این خبر خیلی خوب و جالب است که مایکروسافت بر روی این گوشی از رم ۱ گیگابایت بهره برده است، بر روی لومیایی که پایین رده ترین گوشی لومیا محسوب میشود و نشان میدهد که مایکروسافت به دنیای گوشی های ۵۱۲ مگابایتی خاتمه داده است.

کیفیت دوربین عکاسی ضعیف است و البته که این قضیه طبیعی است. رنگبندی و روشنایی صفحه نمایش این گوشی کمی از لومیا ۵۳۰ ندارد و شاید حتی این گوشی را در رده خود بتوان جایگزین ان نیز دانست. نگران حافظه کم گوشی هستید؟ هیچ نگران نباشید چون میتوانید کارت حافظه بر روی گوشی خود بیاندازید و حتی ان را تا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا دهید و محتوایی بیشتر از چیزی که میتوان بر روی گران ترین گوشی اپل قرار داد، در گوشی خود بریزید.

نرم افزار لومیا ۴۳۵

بررسی-تخصصی-مایکروسافت-لومیا-435-Microsoft-Lumia-

در مورد نرم افزار این گوشی باید گفت که از لحاظ فریموری اپدیت لومیا Denim بر روی ان نصب است و از لحاظ سیستم عاملی ویندوز فون ۸٫۱٫ درست است قابلیت Lumia Camera 5 و ویژگی های عالی ان بر روی این گوشی نیست ولی بسیاری از ویژگی های این اپدیت از جمله Live Folders و کورتانا را میتوانید داشته باشید و از انها لذت ببرید.

با توجه به سخت افزار پایین این گوشی نرم افزار ان چگونه کار میکند؟ همانطور که از ویندوز فون انتظار دارید، خیلی خوب. شما میتوانید همه بازی ها را بر روی گوشی خود بازی کنید. اگر چه بازی های بسیار گرافیکی را با بهترین عملکرد نخواهید داشت ولی خب بازی خیلی روان و خوب بر روی گوشی با فریم پایین تر اجرا میشوند و طبیعتا نیز نباید توقع تجربه ای همچون گوشی با قدرت بسیار بیشتر را داشته باشید. ولی شما میتوانید به روانی و خوبی از گوشی استفاده کنید و سخت افزار ان مزاحم شما نخواهند بود.

دوربین لومیا ۴۳۵

بررسی-تخصصی-مایکروسافت-لومیا-435-Microsoft-Lumia-

طرفداران عکاسی احتیاج دارند تا کمی صبور باشند، لومیا ۴۳۵ در این زمینه فوق العاده نیست. دوربین عقبی این گوشی ۲ مگاپیکسل است که فلش ندارد و فوکوس ان نیز ثابت است (fixed focus). این دوربین را از لحاظ عملکرد میتوان ان را در رده متوسط دانست و عملکرد خوبی دارد.

شاید مسئله خوبی که بتوان در مورد این گوشی بیان کرد اینست که برنامه عکاسی Lumia Camera برای این گوشی خوب عمل میکند. شما اگر عملکرد خوبی را پیاده کنید میتوانید عکس هایی با براورده کردن نیمی از انتظار را داشته باشید. این دوربین بدترین دوربین جهان نیست ولی با فوکوس خودکار خیلی خوب عمل میکند. برای شروع برخی تنظیمات را تغییر دهید؛ میتواند کمک کننده باشد.

خب بهرحال با توجه به گوشی های لومیا با دوربین های بسیار بهتر، اگر فقط و فقط دوربین برای شما مهم است میتوانید انتخاب های بهتری داشته باشید.

لومیا ۴۳۵ از دوربین جلو نیز بهره مند که کیفیت ان همچون لومیا ۵۳۰ و حتی لومیا ۶۳۰ است. درست است که رزولوشن این دوربین جلویی بسیار پایین است اما در کل میتوان عملکرد عکاسی و فیلمبرداری دوربین گوشی را مناسب دانست و بهتر از اینست که این امکان بر روی گوشی نباشد.

نکاتی که در مورد لومیا ۴۳۵ باید مد نظر داشته باشید

  • عمر باتری : اگر شما گوشی خود را بسیار زیاد استفاده میکنید خب باتری با ظرفیت ۱۵۶۰mAh برای شما کم است. البته این باتری برای مصرف عادی در روز کاملا کافیست. اما اگر دائم به اینترنت وصل هستید شاید برای شما کم باشد. البته باتری قابل جابه جایی است، پس یا میتوانید باتری دومی را همراه خود داشته باشید و یا اینکه کابل USB گوشی خود را بهمراه ببرید.
  • دوسیم کارته بودن : این گوشی عموما بصورت تک سیم کارت وارد بازار جهانی میشود اما مدل دوسیم کارت ان نیز موجود است که وارد بازار میشود و مشخصه مهمی برای کسانی است که گوشی دوسیم کارته میخواهند.
  • بلندگو گوشی در پشت ان قرار گرفته است و شاید کمی کوچک است. شما انتظار بهترین صدا را نباید داشته باشید ولی صدایی هست که بتوان ان را شنید.
  • لومیا ۵۳۲ دوقولویی مشابه : شاید بتوان گوشی لومیا ۵۳۲ و لومیا ۴۳۵ هیچ تفاوتی ندارند و در بیشتر مشخصات یک گوشی هستند. بیشترین تفاوت این دو گوشی دوربین عقبی ۵ مگاپیکسلی و پردازنده چهار هسته ای لومیا ۵۳۲ است. اما طراحی و سخت افزار در بیشتر موارد یکسان هستند.
نتیجه گیری کلی

نگاهی کوتاه به مایکروسافت لومیا 435 (3)

اگر شما یک گوشی بسیار ارزان قیمت ویندوز فونی میخواهید و قیمت برای شما مهم ترین قضیه است لومیا ۴۳۵ برای شما گزینه خوبی است. این گوشی جمع و جور است و بخوبی ساخته شده است و به حساب بانکی شما نیز صدمه ای نمیزند! شما هر جا بخواهید یک گوشی ارزان قیمت بخرید با مشکل دوربین مواجه خواهید بود ولی در عوض رم این گوشی که ۱ گیگابایت است بسیار شما را راضی میکند و مهمترین قضیه بر روی گوشی است.

اگر بخواهیم از جنبه دیگر ببینیم لومیا ۴۳۵ یک تبلیغ خوب نیز برای سیستم عامل ویندوز فون است چون شما میتوانید با کمترین هزینه یک گوشی ویندوز فونی داشته باشید که عملکرد سیستم عامل بر روی ان دقیقا همچون عملکرد ویندوز فون بر روی دیگر گوشی های بزرگتر است و در اینده نیز اپدیت های بعدی ویندوز فون از جمله ویندوز ۱۰ را دریافت خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

2 نظرات
  1. محمد امین کاربر می گوید

    با سلام
    بنده ی دنبال ی گوشی وین فون ارزان میگردم که به ترتیب اولویت
    ۱ lookout و برنامه ریزیشو ساپورت کنه و سرعت خوبی داشته باشه
    ۲ دوربین جولو داشته باشه
    ۳ کیفیت صفحه بالا ۲۰۰ppi
    و سوالی داشتم رم ۱ و ۵۱۲ تا چه اندازه تو روانی وین و نرم افزاراش تاثیر داره چون من علافه ای ب گیم ندارم؟
    و با شوق قصد خرید ۵۳۵ داشتم که مشکل تاچش منو منصرف کرد .
    و حالا قصد خرید ۴۳۵ دارم اما دوربین عقب خیلی ضعیفه.
    و ۶۳۰ هم بد نیس اما رمش ۵۱۲ و دوربین جلو نداره و انتخاب واسم سخت شده .
    و راهنمایی ازتون میخوام
    با کمال تشکر از سایت خوبتون

    1. علی اکبری کاربر می گوید

      سلام
      خب شما خودتون گوشی ها رو دیدیدن دیگه, همین انتخاب ها وجود دارن مگر اینکه صبر کنید و لومیا ۶۴۰ رو بخرید
      رم ۵۱۲ تو اجرای ویندوز فون مشکلی نداره و خیلی عالی جواب میده منتهی تو اجرای بازی کم میاره

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept