خبر: نسخه دوم کرتانا هم‌اکنون در اندروید

در ماه می اعلام کردیم که “کرتانا”، اولین دستیارشخصی دیجیتال که از طریق رایانه و گوشی شما کار می‌کند، به اندروید و دستگاه‌های iOS راه می یابد. امروز مفتخریم ورژن دوم برنامه‌ی “کرتانا” را در اختیار تمامی گوشی‌های اندروید قرار دهیم.

اگر شما کاربر ویندوز ۱۰ هستید، از مزایای “کرتانا” اطلاع دارید. برنامه‌ی “کرتانا” بر روی اندروید همراه “کرتانا”ی ویندوز ۱۰ شماست و موجب گسترش کاربرد “کرتانا” در هر دستگاهی که حمل می‌کنید شده است.

برنامه‌ی “کرتانا” بیشتر قابلیت‌های “کرتانا”ی ویندوز ۱۰ یا ویندوز گوشی شما را داراست. از طریق این برنامه می‌توانید با قرار دادن یادآور، جست‌و‌جو در وب، رهگیری اطلاعات مهم مانند جزئیات پروازها مشابه انجام کارهای دیگر با گوشی خود، زندگی پرمشغله‌ی خود را مدیریت کنید.

Cortana on AndroidCortana on Android

از زمانی که ورژن دوم برنامه‌ی “کرتانا” را راه انداخته‌ایم، ابعاد دیگر را نیز ارتقاء داده‌ایم از جمله قابلیت باز کردن “کرتانا” از طریق دکمه‌ی “خانه‌ی اصلی” گوشی. به این صورت دسترسی به دستیار شخصی دیجیتال خود تنها با فشردن یک دکمه امکان‌پذیر است.

هم‌چنین شاهد اختلافات کوچکی میان آنچه “کرتانا” در محیط اصلی خود یعنی ویندوز و به عنوان یک برنامه‌ی اندروید انجام می‌دهد، خواهید بود. برای مثال فراخواندن این برنامه از طریق تنظیمات گوشی خود تنها با گفتن “کرتانا” فعلا فقط بر روی ویندوز امکان‌پذیر است. همچون دیگر ورژن‌های دوم برنامه‌ها، ارتقاء این نوآوری را ادامه می‌دهیم و همراه با آن پذیرای انتقادات هستیم.

کاربران می‌توانند از طریق این لینک به “کرتانا” دست یابند. “کرتانا” بر روی اندروید فعلا تنها در ایالات متحده در دسترس است.

ارسال یک پاسخ

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept